fredag 2 juni 2017

Efter avtjänat straff är du fri..

.. men jag vill gå längre.
Jag håller helt med de som i Australien nu arbetar för att exempelvis pedofiler ska bli av med sina pass för att de inte ska kunna åka på barnsexresor.
Det är säkert de som då kommer hänvisa till att den som har suttit av sitt straff är en fri person men jag anser att vissa brott är för hemska.
Vissa svårigheter tror nämligen inte jag man någonsin blir frisk från.
En av dessa svårigheter är att vara pedofil.
svt.se

Den som finner ett nöje i att utnyttja barn för sex vet med all sannolikhet att de gör fel men de gör det ändå. Om de blir påkomna och får ett straff betyder inte det att de kan bli friska och precis som det nu kan bli i Australien, önskar jag att det blev i Sverige.
Barnsexturismen till länder i Asien är ett problem vilket borde göra detta till ett internationellt tänk. Det är såklart så att de kommer finna några vägar men så länge vi kan försvåra och förhindra för dem som är det bättre än ingenting.
Möjligt så kan det även bli ett extra steg att ta innan brottet begås.

Ingen frisk människa skulle röra ett barn. Ingen frisk människa skulle tända på ett barn och tanken på alla de äckliga människor som besöker exempelvis Filippinerna för att leva ut sina hemska fantasier gör det väldigt lätt för mig att ändra min inställning.

Ja, i Sverige är du en fri person efter att du har avtjänat ditt straff men inte gällande saker som gör barn illa. Att få sitt pass indraget kunde varit en bra poäng för att få dem att förstå.
Kanske iallafall. Enligt mig ska de inte få ha pass längre.

Det finns inget värre än människor som utsätter barn för hemskheter.
Barnen är det viktigaste som finns.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/australien-vill-dra-in-pedofilernas-pass-ska-hindra-dem-fran-att-aka-pa-barnsexresor