lördag 17 juni 2017

För alla?

Politik är roligt.
Det har jag nästan alltid tyckt.
Roligast är det när man får igenom något man tycker är rätt och för mig spelar det ingen roll ifall jag skulle bli tvingad att samarbeta med en vänsterpartist bara jag får igenom den fråga jag anser vara rätt. ALLA ska dock alltid få sin egen möjlighet att stå för sin åsikt.
svt.se

För mig är detta som händer i Almedalen därför absurt.
Under parollen "Mångfald" står RFSL. De vägrar dock att vara i närheten av den nordiska motståndsrörelsen som även de har fått tillåtelse att vara på plats.
RFSL skyller själv på att de är rädda för bråk i deras närhet men tillåt mig tvivla.
Åsikter kan generera att människor reagerar men för mig är tystnaden det värsta som kan hände.

Ok, nordiska motståndsrörelsen är där.
De kommer med all sannolikhet växa upp till slut även de men det går ju att ge dem en knuff i rätt riktning. Prata med dem!
Fråga och ifrågasätt varför de tycker som de gör.
Ordspråket säger att du ska hålla dina vänner nära och dina fiender närmre.
Gör det!
Det går garanterat de i deras led som inte håller med i allt.
Så är det alltid.
Hjälp dem då att hitta alternativet för om alla ignorerar dem och visar att världen inte fungerar så som de påstår, då kan de med få se hur bra världen kan vara om man bara vill.

Det finns mycket positivt med att resa i andra länder, att se sig om och prova ny mat.
Det värsta som kan hända är att man blir en erfarenhet rikare.

Jag anser att RFSL gör helt fel.
Bemöt de som inte tänker som er på samma sätt som ni kan gå med banderoller för "mångfald". Inom mångfalden ingår även NMR även om man inte håller med dem.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/rfsl-staller-in-i-almedalen