torsdag 15 juni 2017

Sakta men säkert.

Jag bryr mig om opinionssiffrorna ibland.
Faktiskt enbart när de visar att miljöpartiet backar.
svt.se

Moderaterna har rasat i alla mätningar men jag tror det kommer att ta igen.
Jag tror att den inslagna väg vi har nu kommer ge ett resultat för vi är äntligen, med rask takt, på väg mot det som vi Moderater alltid har stått för.
Vi är tillbaka till den bana partiet förde då för länge sedan när jag valde att börja engagera mig politiskt. Jag har varit trogen partiet sedan dess.

"Alla som lever i Sverige måste rätta sig efter våra normer".
Äntligen har Stockholm med förstått att det inte är fult att vara svensk, vara glad för det och stå för det. Våra normer, det som med andra ord är svenskt, är inget fult trots medias jagande och vinklande de sista åren. Det är något fint som vi ska värna och nu kommer det även från partiledningen.

Vi har en väldigt fin nationalsång, en fantastisk natur och en syn på människor som är oerhört bra.
Vi delar inte upp människor i grupper.
Vi ser till individen och för landet.
Varför skulle jag bry mig om vilken sexualitet någon har?
Vilket kön människor har?

Tyvärr har detta kommit in i Sverige med stormsteg de sista åren.
Människor som inte anser att kvinnan är lika mycket värd, som anser att hon ska gömmas bakom en slöja och som tycker att mannen står över kvinnan.
Tyvärr skiner det igenom även på många av dem som under flera år varit i vårt land.
Människor som inte delar det som i Sverige är en norm.
Människor med en religiös åsikt om att alla andra har fel och ska rättas.
Som tycker att deras gud är den allsmäktige som kan allt, men som i andra andetaget måste skära i sina barn för att samma gud skapade dem fel.
I Sverige gör vi inte så och äntligen börjar det gå upp för alla partier.

Jag tror på människors rätt till religionsfrihet men för mig innebär inte det att den som skriker högst och mest vinner. För mig sitter inte religion i en byggnad och för mig är det absolut tabu och fel gentemot religionsfriheten att tillåta någon form av skrikande budskap.
Kyrkklockorna stör visserligen säkert några men med tanke på att de har klingat här sedan Ansgar kom till Sverige för över 1000 år sedan ingår det i Sveriges norm.
Känns inte det ok så finns det många andra länder där en kyrkklocka aldrig kommer få klämta.

Moderaterna har på sistone äntligen börjat trampa i våra egna fotsteg igen och jag hejar på det. En ursäkt för DÖ och delen i hur Sverige idag ser ut så kommer vi ta tillbaka det fäste vi tidigare hade. Sverige är inte bara ett land med rättigheter utan här finns väldigt mycket skyldigheter också.
Det är dags att vi visar det och det gör vi genom att stå upp för det som är vi.
Vi ska inte skämmas för att vara svenskar!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kinberg-batra-till-politikerveckan-i-jarva