tisdag 20 juni 2017

Intressant fortsättning..

.. för den som orkar följa.
Demonstranterna kände sig så hotade av att bil sakta körde förbi att de gav sig på den.
Ok. Är det sunt?
svt.se

Demonstranterna som var och demonstrerade vid Migrationsverket i Malmö mitt i natten tyckte att någon tog upp ett vapen vilket blev droppen och de begav sig sedan på bilen.

Det är absolut inte bra om någon skulle bete sig illa mot dessa människor för det är allas rätt att demonstrera men jag är väldigt konfunderad över tiden.
Varför demonstrerar man för eller emot något mitt i natten eller sent på kvällen?
Vill man inte att så många som möjligt ska se dem?
Är verkligen en fredagsnatt det mest optimala då?
Nu har denna grupp människor inte bara stått där denna natten utan under en längre tid.

Gruppen som demonstrerade anser att Sveriges asylregler är fel.
Gissningsvis har Sverige några av de mest givmilda asyllagarna för att inte tala om alla fördelar människor som väljer Sverige har.
Inte nog med att allting är helt gratis så får den som kan betala för sina anhöriga när de anländer även ta hit dem. Det betyder att de snabbt måste in i samhället, arbeta och få en bostad.
Om man nu inte gör det, varför klagar man?
Det finns i princip inga andra krav.
Du får rösta och tycka vad du vill fast att du inte vet hur systemet i Sverige fungerar.

Människorna, gissningsvis män, är från Irak.
Antagligen har de varit i Sverige ett tag om det är så att de kommer därifrån, då den största vågen av Irakier till Sverige kom för många år sedan.
Vad gör man som gör att man har tid att demonstrera jämt och ständigt?
Vilket arbete ägnar man sig åt då?
Jag hade inte hunnit ens om jag hade velat.

Reaktionen de har tar dock priset.
De går till attack mot en bil som körde förbi dem långsamt.
Med risk för att personen i bilen nu tänkte göra någonting så är det en överdrift.
- Varför sparkade du mig?
- Jag tyckte att du gick förbi mig lite för långsamt..
Nej, så gör vi inte.

Tänk er att scenariot hade varit det motsatta.
Vad hade media sagt då?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/oroligt-vid-dekmonstration-i-malmo-1