onsdag 24 januari 2018

Arga katter får rivet skinn.

Aktivisterna blir nerputtade och ivägsläpade.
Enligt dem själv.
Jag kan inte se något i filmen även om det kanske är så.
Jag var inte där så jag vet inte men för att göra tvärtemot vad man ska så tänker jag generalisera och dra alla över en kam.
Om man nu inte är ute efter bråk, varför störa något som enligt svensk lag är ok?
svenskjakt.se

Vargjakten är godkänd oavsett vad några tycker om det.
Som jag ser det ska man alltså bortse från att det gäller just vargjakten och tänka det som vilken företeelse som helst. Är den ok enligt lagen ska den få förekomma utan bråk.

Du får inte springa in på arenan under en fotbollsmatch.
Det bör vara oerhört dumt att gå ut i skogen under jaktsäsongen.
Att förstöra för dem som utövar det hela hjälper inte.
Vill man förändra gör man det med hjälp av politik.

Det var många som under uppväxttiden var kommunister men de flesta växte ifrån det.
De flesta i det gänget var dock även aktivister av olika slag och i min värld handlar det om att bli sedda. SE MIG!
Är man inte emot vargjakten så är det minkarna, lastbilskörandet i Sverige eller användandet av bilen. Inget av det är olagligt men om man bestämmer sig för att förstöra jakten, släppa ut minkar, ställa sig mitt i motorvägen eller förstöra bilar så har man valt att bete sig på ett sätt som ger konsekvenser.

Självklart ska man inte slå den som inte delar ens uppfattning men dagligdags sägs detta till både mina egna barn och eleverna: Se till dig själv och vad du gjorde som kan vara en del i detta problem.
Jo, luften är fri men om du väljer att stå och vifta någon i ansiktet en längre tid så kommer gränsen gå för den personen. Utsätt dig då inte för dessa situationer!
Vissa människor kommer aldrig klara det.

Det finns de som under ett helt liv bara blir påhoppade av alla andra..
Det är alla andras fel att de inte har ett jobb, att deras föräldrar inte mår bra, att syskonen inte vill ha kontakt, att kärleken aldrig stannar eller att Länsstyrelsen är på besök.
Det är aldrig deras eget fel.
De har aldrig gjort något.
Det går som en röd tråd genom allt de gör, och allt är alla andras fel.

De gamla ordspråken stämmer bra in även i nutid.
Jag har inget till övers för vargen och anser att de kan flyttas men oavsett vad någon tycker om vargfrågan så görs förändringar i den inte genom att attackera dem som följer lagen utan genom att engagera sig politiskt.
Arga katter får rivet skinn.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/har-slapas-kvinnan-ivag-av-jaktlaget