söndag 26 april 2020

När ärlighet inte varar längst.

Mutor och hot.
Åtal väntar både Ryssland och Qatar men gissa vad.. det kom en pandemi i vägen.
Denna nyhet är två veckor gammal men det blev en notis.
Inte mer.
svt.se

Både Ryssland och Qatar kommer åtals av USA då det anses att de har köpt till sig VM.
Blev någon förvånad?
Korrupta länder som gör som de vill.
För mig finns det bara ett solklart sätt att avklara detta på: Ta VM från dem.
Om en idrottsperson vinner priser och det sedan visar sig att de är dopade, då tas priset från dem.
Om det nu blir åtal och länderna blir fällda, så ska VM definitivt tas ifrån dem.
Det måste nämligen vara så att ärligheten ska vara det som varar längst.
Har man fuskat sig till något, så ska det också bli konsekvenser.

När Qatar vann och fick till sig att de skulle få ha VM så skrattade jag.
Så självklart ansåg jag nämligen att det var, att de hade fuskat.
Ett land som är ökänt för sina lagar, regler och sin brist på demokratiska tankar skulle få anordna en av världens största tävlingar!?

För mig är detta ett stort bekymmer med sporten.
När nu diverse sporter inte kan genomföras så börjar man gambla på lägre divisioner.
Det fula spelet finns kvar men flyttas nedåt.
Varför kan man inte bara ägna sig åt rent spel?

Jag hoppas att de som nu bestämmer över VM tar tag i detta.
Det är inte rättvist mot något annat land, att den som betalar mest och ljuger får anordna tävlingen.

https://www.svt.se/sport/fotboll/amerikansk-atal-ryssland-och-qatar-kopte-till-sig-vm