tisdag 28 april 2020

Vad är viktigast när vargen kommer?

Lyckliga och fantastiska i sociala medier.
Kaos i hemmet.
Hur ofta händer det egentligen?
Jag skulle vilja påstå att det är väldigt ofta.
Politik fungerar exakt likadant.
Allt ska se bra ut utåt, men inåt bryr sig ingen.
Du kan berätta för människan du hatar att denne är bäst, bara det gynnar din egen position.

Jag förvånas ofta över det faktum att min hemkommun enbart har ett ansikte utåt, och ingen opposition alls. Många av partierna har blivit ägda och har därmed munkavel men var är de andra?
Varför protesterar ingen när direkt fakta "manipuleras" för att se "rätt" ut?
Min inställning i politiken har aldrig varit att varken sänka eller höja någon annan.
Ära den som äras bör.
Varken mer eller mindre.
För min del har det inneburit att jag röstar på bra förslag, oavsett vem det kommer ifrån.
Jag är nämligen inte till salu. Aldrig någonsin.

Man basunerar nu ut att ambitionsnivån för skyddsutrustning inom omsorgen ska höjas.
Ok. En mycket intressant tanke med tanke på att det inte finns någon skyddsutrustning att få tillgång till som det ser ut just nu.
Sölvesborgs krisledningsnämnd har gått in och tagit detta beslutet, vilket för den oinvigde säkert inte är ett bekymmer. För mig är det ett bekymmer då detta inte är en enperson-fråga, utan en nämndsfråga. Det finns inga protokoll på nätet men detta skulle ha tagits i omsorgsnämnden.
Istället har en person tagit detta beslutet och får nu fria händer att handla lite som den vill.
Ofta är det sådana inköp som leder till katastrofala kostnader.
Skattebetalarnas pengar - självklart.
Ingen skulle göra så med sina egna.

Tanken är att alla som arbetar inom omsorgen i kommunen ska använda munskydd.
Jag må vara totalt blåst men jag förstår inte hur man tänker och ser det sociala skalet som ska basunera ut lycka. "VI är bäst och vi bryr oss om alla!"
Om det är brist på skyddsutrustning, och den plötsligt ska användas till alla hela tiden.. vad ska vi då använda när någon verkligen blir sjuk?
Sedan hänger man ut socialdemokraterna över att de inte röstade för detta förslag.
Jag kan berätta att jag hade röstat med S i denna fråga.
För mig är det nämligen totalt oansvarigt att slösa upp skyddsutrustning när det inte finns några symptom.
Och just det.. för det är det styret i Sölvesborg säger: Alla ska bära skyddsutrustning hela tiden!
Det S då vänder sig emot är att det ska vara just hela tiden, för facket säger att det ska användas när det finns risk för, misstänkt eller bekräftad covid-19.
Detta är ju självklart, men man väljer att missförstå och gör ett låtsasskal som egentligen inte existerar då utrustningen inte finns.
Det slås alltså in öppna dörrar, men de fick sin notis och de flesta läser bara ingressen.
Varthän är det kritiska tänkandet!?

Två frågor blir då:
Varför läser man inte allt som står i texten man kommenterar?
Varför reagerar inte kommunens opposition!?

Då det finns en brist på skyddsutrustning bör den användas med ett sunt förnuft och inte akut panikkänsla och storhetsvansinne för medias skull.
Blir jag eller min anhörige sjuk så ska vi självklart mötas med rätt utrustning, men med det tänk som nu finns i Sölvesborg, så kommer det inte finnas skyddsutrustning när det behövs.
Det blir som en modern form av "Vargen kommer".
När vargen väl är där är det för sent.

Jag efterfrågar det sunda förnuftet!
Det kanske är dags att köpa in ordentliga smittskyddsdräkter annars?
Eller varför inte astronautdräkter att bära alltid?
De ska ju vara riktigt bra..
Jag och Medborgerlig Samling i Sölvesborg hade aldrig gått med på detta. Skyddsutrustningen ska användas med sunt förnuft så att den finns när den verkligen behövs!

Tänk själv och ifrågasätt!
Detta är ett spel för galleriet och inget annat men tyvärr hurrar gänget bara med, förblindade av tron på att Gud alltid gör allting rätt.

https://www.kommunal.se/nyhet/coronaviruset-ar-lika-farligt-oavsett-var-det-finns?fbclid=IwAR2SkItLwqGFRkDlspC1lkZKVYAP9oiIc0OyzlutnTcc1NrGodNStwdhxKA