lördag 25 april 2020

När den allmänna bödeln kommer.

Försök stå emot.
Försök vara logisk och förklara ditt val.
För dig är det solklart men den hysteriska massan kommer tvinga dig eller blir du avrättad.
svt.se

Jag kan i princip ingenting om sport.
Jag känner inte Djokovic eller hans val i livet.
Jag anser dock att han har rätt.
Han har redan nu gått ut och sagt att han vägrar ta ett vaccin om det görs ett mot corona.
Idrottsvärlden rasar mot honom och det han säger.
För mig är det helt begripligt att det inte är hans val och jag undrar samtidigt var alla dessa människor är i vanliga fall.

Svininfluensan borde ha satt spår i de flesta svenskar.
Jag var en av dem som vägrade ta vaccinet som ALLA skulle ta och jag blev också jagad. Jag hänvisade till att jag inte tänker ta nya vaccin som inte är tillräckligt testade.
Det var de som fick narkolepsi.

Att en idrottsperson väljer att inte ta ett vaccin är för mig en självklar rättighet som enskild person. Ingen annan kan nämligen bestämma över just dig.
I Sverige borde det inte finnas en enda person som ifrågasätter sig hans beslut.
Tänk att vi har fått in sjukdomar som har varit utrotade för med invandringen har detta åter igen dykt upp och tänk.. ingen av dem har blivit tvingade att vaccineras när de kom till Sverige.
Detta trots att det är beprövade vaccin som vi vet fungerar.
Inga nya påfund.

För mig är detta den enskilda personens rättighet.
Och då menar jag med nya vaccin.
De gamla anser jag nämligen det borde bli i princip tvång på och det borde under alla omständigheter vara ett krav för att bli svensk medborgare.
Det daltas tillräckligt med folk och kan gamla beprövade vaccin rädda någon så är det ok. Nyskapade bör under inga former tvingas på någon.

https://www.svt.se/sport/tennis/djokovic-kan-stoppas-ar-emot-vaccin