fredag 11 december 2020

För de partier som inte kommer göra någon skillnad.

Mitt bekymmer är att jag är rättfram. För rättfram.
Dessutom har jag svårt för att vara tyst när det är något som inte passar mig.
Utöver det har jag väldigt svårt för andra människor som inte kan skilja på sak och person, vilket gör att jag ofta blir obekväm. Vem någon är spelar nämligen ingen roll jämfört med vad de gör.
I min hemkommun hade jag utan bekymmer kunnat umgås med de flesta av vänsterpartisterna utan ett bekymmer, för jag känner dem på andra plan än politiskt.
Jag håller nämligen inte med dem i sakfrågor men anser dem vara trevliga och hjärtliga personer.

Mitt förra parti har jag dock inte mycket till övers för och det hymlar jag inte med.
Människor som väljer makt och pengar främst, och tydligt vänder kappan efter vinden.
Det har aldrig fungerat för mig.
Gäller det då alla?
Nej, självklart inte, men ledningen är så infekterad att det är pinsamt.
Samtliga med någon form av rötter kvar i Reinfeldt anda, vilket efter den förra partikongressen visade sig vara samtliga i Sverige med någon högre position, bör bytas ut.
De kommer nämligen aldrig någonsin bli en del av det förändringsarbete som behövs för att Sverige ska bli ett bra land.

Så moderaterna tycker något om knivlagarna som socialdemokraterna nu vill införa?
Ja, det är lätt att kasta sten.
Så moderaterna har tyckt detta väldigt länge?
Ja, mig veterligen så styrde de under väldigt många år men gjorde inget åt det då.
Öppna gränser, det var vad vi fick och jag skulle lämnat partiet redan då.
Januariöverenskommelsen blev den sista spiken i kistlocket för där slutade jag bry mig fullständigt över vad riksorganisationen tyckte. De beslut som kom därifrån har nämligen inte visat sig vara bra på något plan och utöver det så ligger det dessutom flera år efter i tid.

Lågt i takt, med maktfullkomliga människor i styrning.
Det kan inte bli bra.
När positionen och pengarna blir det som ständigt styr, då har man inget hjärta i det man gör.
Som jag ser det bör alla som gör något för pengar plockas bort.
Vill du förändra på riktigt, så kommer du engagera dig oavsett.
Då kan du verkligen stå med båda fötterna på jorden och säga att du inte kan köpas också, för när din åsikt bara är värd rösten den har och inga pengar, då vet du att människor är ärliga.
Fundera på det.
Hur många politiker, oavsett parti, skulle sitta kvar om de inte plockade ut den lön de har?

Självklart borde den som plockas med en kniv på sig kunna dömas för detta.
Självklart måste vi få bort alla former av vapen från gatorna men den stora frågan alla måste ställa sig inför nästa val, det är om partierna som har sett till att det ser ut såhär i Sverige, också kan lösa bekymren som de beskyller alla andra för?

Jag tror inte det.
Jag är säker på att vi alla behöver nytt tänk, nya idéer och människor i Sveriges riksdag som inte sitter där för en betald åsikt som bestäms på högre ort. 
Alla kan tänka om.
Alla kan följa MED.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/moderaterna-om-knivvaldet-orimligt-att-inte-domas-till-fangelse
Bild från svt.se