onsdag 2 december 2020

Ursulas man.. inte Federleys.

Media är märkliga.
Fredrik Federley har levt med en dömd pedofil.
Han visste om att mannen var en dömd pedofil.
Jag har absolut ingenting till övers för en pedofil och de brott denne har begått, men jag tror på det svenska rättssystemet. Tror inte ni på det?
Media och centerpartiet jagar nu Federley som valt att ta en paus.

I Sverige har vi viss fakta att förhålla oss till: 
Är du dömd men har avtjänat ditt straff så är du fri.
Du har sonat.
Begår du ett brott så är det upp till dig.
Ingen i din familj ska på något sätt missgynnas för de fel du har gjort.

Som jag förstår det är det inte så att Federley har tystat ner eller dolt några brott, utan han har haft vetskap om dem. Jag förstår att det blir en konflikt för just pedofili är helt fruktansvärt... eller?
Media blundar ständigt när detta är något som många invandrarflickor utsätts för.
De tvingas dessutom, många gånger, att gifta sig med förövaren.
I flera länder är detta helt ok och något naturligt, hur fel det än är för oss i Sverige.
I Sverige ser vi dock mellan fingrarna... det är ju alltid synd om förövaren.
Federleys omdöme kan starkt ifrågasättas då han sätter sina barns egna säkerhet i skymundan, för jag hade inte litat på denne personen alls.

Federley för mig är Ursula.
Hans alterego som är transa och som får bjudresor och hittar på märkliga saker.
För vem kan glömma det faktum att han utklädd till kvinna, stretandes och smekandes sig själv mellan benen, deltog i tv?
Media bedömde honom och tyckte att han var cool.
Man, homosexuell, transa och öppen med sin sexualitet.
En bild som.. ja, tänk om det var jag som hade lagt upp den?
Det är tydligen skillnad på att vara man eller kvinna, homo eller hetero.
Han tog sig direkt till toppen efter det.
Jag har tydligen fel kön och är lite för frispråkig på fel sätt.
Uppenbarligen hade jag för mycket kläder på mig och sen skämtade jag. Jag var inte allvarlig, och jag skyllde inte på ett alter ego. 
Jag lär mig.

Kontentan är alltså:
Klä ut dig, streta och smek dig mellan benen i tv så är du cool.
Var tillsammans med någon som är dömd för ett brott, då ska du hängas.
Hans förtroende skadas för att han helt enkelt har dåligt omdöme, men det visste vi redan.
Rent krasst har ju faktiskt inte Federley gjort något nu, men ändå löper både partiet och media amock.
Det är ju inte Federley själv som har förgripit sig på någon och han har avslutat relationen. Vad är då problemet?
Hans förtroende skadas då människor kommer koppla detta till att han står för detsamma. Jo, då får ju Federley själv förklara det istället för att media ska döma honom.

För att verkligen klargöra för den som nu vill missförstå; Jag anser pedofili vara ett hemskt brott och vad Federley väljer att leva med är upp till honom. Jag hade satt barnen först och i samma sekund som jag hade fått vetskap om pedofilbrotten hade jag lämnat. Anser man att det är fel kan man välja att rösta på ett parti (MED) som betydligt vill skärpa straffen för dessa brott, vilket hade gjort att hela denna situationen inte hade uppstått.