måndag 1 november 2021

Ankläppar och botox.

Din kropp - ditt val.
Det gäller så länge du inte vill avsluta ditt liv på ett mindre dramatiskt för då bestämmer staten. Det gäller inte heller om du vill sälja dina organ eller ha din kropp för tillfällig uthyrning.
Det är dock helt ok, i miljötänkets tider, att spruta in gift i kroppne.
Jag är ingen expert på någonting sådant här för även om jag skulle vara missnöjd med delar av min kropp så kommer det aldrig någonsin sättas en kniv eller spruta i denna kroppen såvida jag inte måste för mitt liv.

Artikeln handlar om skönhetsidealen hos unga tjejer.
Jag berättar öppet om hur jag tänker och berättar ständigt för mina barn att de är fina precis som de är. Senast härom veckan kom en av mina flickor och berättade att hon ville ha ankläppar när hon blev större. Detta är då ord från en sjuåring som inte på något sätt har påverkats i den riktningen av mig. 
Ett barn som har väldigt begränsad tillgång till sociala medier men ser på Youtube ibland.

Att de sjuka idealen sjunker i åldrarna och får dem att må dåligt är hemsk.
Det går en våg av att alla ska vara perfekta och anse sig själv som dockor.
I min ungdom var det en kvinna som gjorde om sig till en Barbie-docka, vilket blev en världsnyhet för så mycket skönhetsoperationer var inte normalt.
På något sätt har den normala människan blivit ful.

Alla är perfekta på sitt sätt.
Att växa upp och ständigt se alla perfekta människor med perfekta skönhetsideal kan inte vara lätt.
Samtidigt som du ska vara perfekt så ska du vara överkänslig och noga med att ingen får röra din kropp!

Hur blir det då i framtiden?
Om 1000 år hittar de våra gravar och undrar vad klumparna är för något.
Marken måste saneras för trots att miljötänket ska vara så otroligt utbrett så gäller inte det när det gäller gifter eller tillsatser i kroppen.

Allt är självklart ditt eget val, men jag tror att desto fler hade behövt prata med någon om varför de inte är nöjda med hur de ser ut istället. 
DU duger precis som DU är!