fredag 26 november 2021

När blir det rasism?

Fler donatorer av ägg och spermier behövs till Dalarna!
Speciellt om de som vill donera har en annan etnicitet än den svenska.

I detta finns det flera spännande faktorer.
Den första är att det tydligen för benämnas som en olikhet.
Man får alltså se ut på olika sätt och ha olika sorters etnicitet?
Det andra är att de faktiskt efterlyser det utan ett enda ifrågasättande i denna sjukt inskränkta värld där allt ska ges en ny benämning. 

Till saken hör att jag förstår att de efterlyser människor som är på olika sätt och för mig borde det vara fullt möjligt att ha fler delar att gå efter.
Hur lång är donatorn?
Fetma?
Ålder?
Rakt hår eller lockigt?
Hårfärg, ögonfärg och hudfärg räcker inte alltid.
Är det så att man behöver hjälp för att bli gravid så vill man förmodligen att barnet som sedan föds ser ut som de föräldrar den sedan ska ha. Ju fler likheter desto bättre, för få vill att det ska bli som i Tomten är far till alla barnen eller Yrrol.
Det handlar inte om att det är fel på någon hudfärg, utan att man vill att det ska vara någon som är lik sig själv.

Med den invandring som Sverige har haft så förstår jag att man letar efter olika delar av människor men jag önskar att det öppnade upp ännu mer. Jag förstår om man vill att barnet ska vara likt föräldrarna.