onsdag 17 november 2021

Så fruktansvärt ovärdigt!

Två till tre år.
Så länge har mannen i Stockholm legat död i sin lägenhet innan en granne reagerade och kontaktade polis. Tänk tanken att du dör och ingen bryr sig.
INGEN.
Det kan självfallet vara så att man inte förtjänar att någon bryr sig, för det finns människor som har ett hemskt beteende, men de personerna måste vara få.

För många år sedan sa jag just detta, att alla förtjänade att få ha någon nära sig när det börjar ta slut. Att det är hemskt med människor som sitter ensamma. Någonstans måste man dock inse att alla människor kanske inte gör sig förtjänta av att andra engagerar sig.

Denna man kanske hade varit arg och otrevlig i hela sitt liv.
Skällt på alla som kommit nära.
Aldrig skaffat familj och inte haft några intressen.
Det är möjligt, men jag tycker ändå att det är hemskt.
Vem var du egentligen om detta blir resultatet?

Alla andra kan inte ansvara för dig, men någonstans måste det finnas någon form av samhällsansvar. Varför reagerar inte den som lämnar post?
Räkningar?
Hyra?
Pensionen?
Bankerna kan följa allting och borde kunna se när det inte finns någon form av uttag utöver autogiron. Grannarna borde upptäcka att det inte är några ljud alls.
Jag tror att detta främst är ett storstadsbekymmer för när jag tittar mig omkring, så försöker alla ha lite koll. Grannar pratar med varandra och frågar om det är något. Händer det något så finns det någon där som frågar och tänker ett steg till.

Två till tre år.
Tänk hur det har luktat på sommaren.
Tanken är fruktansvärd för kroppen måste vara mumifierad. 
Och INGEN saknar personen i fråga.
Det är inte länge sedan SVT hade ett program om just detta och min förhoppning är att ingen, oavsett hur de har levt sina liv, ska behöva ligga döda och bortglömda i flera år.
Ingen.