tisdag 23 november 2021

När en mördare går fri?

Svensk lag gäller i Sverige.
Jag tycker att den lagen ofta är fel men det är ändå lagen.
En lag som på en demokratisk grund ser ut som den gör.
Sverige är en del av Europa, precis som USAs delstater kan räknas som länder då de står fria i mångt och mycket. Det kan man tycka precis vad man vill om men så ser det ut.

Rittenhouse.
En sjuttonåring som sköt ihjäl två personer och skadade en friades och protester och upplopp blev resultatet. Varför?
Jo, för det var under brinnande Black Lives Matters-demonstrationer.
Demonstrationer där man slog sönder allt i sin väg.
Allt för den goda sakens skull.
Rittenhouse tog med sig ett vapen och åkte, enligt honom själv, för att försvara de affärer som blev sönderslagna. Tre män anföll honom, enligt honom själv och videobevisning som finns, och han sköt. Två av männen dog och den tredje överlevde.
Minst en av dem bar vapen.

Nu frias han och nya upplopp börjar.
Tror man inte på lagen?
Det jag inte tror på i Sverige, det är media. 
För vilken media är trovärdig?
Jag har alltid tänkt att de statliga inte har något vinstintresse och därför bör vara väldigt opartiska men jag tror inte det längre för jag tror att de alla arbetar på samma sätt.
DN, Dagens Nyheter, som anses vara en korrekt tidning beskriver hur han inte rör en min när han får domen. Ifrån rättegången kan man tvärtemot se honom precis när domen ska läsas upp och han bryter fullständigt ihop. Han skakar och kan inte stå rakt.
Hela ansiktet bryter på honom när han blir friad.
Han kunde nämligen ha fått livstids fängelse och i USA så är det en livstid.

Varför gör då media såhär?
Med tiden upptäcker den som är kritisk mer och mer märkliga saker och detta är en. Corona ska vi inte ens tala om. Varför ljuga och förvanska?
Lägga till eller ta bort det som känns fel eller rätt?
Allt för att få klick eller prenumeranter.
En märklig värld.

Rittenhouse är friad men kommer få flytta och skyddas för att så många berättat att han ska mördas. Jag vänder mig till det jag brukar: Arga katter får rivet skinn.
Männen som nu blev skjutna. Varför bar de vapen?
Varför attackerade de?
Det finns nämligen på film.
Det bryr sig inte den allmänna bödeln om och det blir patetiskt när till och med presidenten gick ut innan domen kom och ansåg att Rittenhouse var hemsk.
Tyck vad ni vill om domen, men ändra då lagen om den är så fel.
Våra delar av världen blir som motsatser.
Här ska du betala om inbrottstjuven skadar sig men där kan du skjuta ihjäl den som går in på din tomt. Landet absurt.