fredag 22 december 2023

Älska ilskan!

Jag älskar det!
Ilskan hos människor som till slut anser att det räcker.
Fransmännen är föregångare i denna ilska, men nu visar det sig att även tyskarna är på rätt spår. Bönderna i Tyskland har fått veta att subventionen på den gröna diesel de har i sina tankar.. den ska bort.
Kostnaderna för dem kommer alltså att öka lavinartat.
Anledningen är att man ska förändra sitt miljötänk, vilket visserligen är bra, men man har inte förstått där heller att förändringar ska komma uppifrån.
Det är lätt att sitta och peka finger med en tjock lön, istället för att börja med sig själv.

Det bönderna då gör är att fylla upp med dynga, för att sedan köra och placera ut den centralt i Berlin. Det skapar såklart oerhörda bekymmer och kommer förmodligen hjälpa.
Bönderna kommer med största sannolikhet inte att ge sig.

Tittar vi på hur Sverige fungerar så är det inte såhär.
Här ser vi på både lokalt och riksplan hur politiker roffar åt sig pengar och det protesteras lite... men sedan tystnar man. Istället för att se att man som politiker gör fel väljer man sedan att gå till attack istället. 
Tycker du att lönen är för hög?
Den tycker du själv att du förtjänar för du har satt den.
Anser du att jag har gjort fel?
Det anser inte jag!
Nu anmäler jag dig!
Jag är kränkt..

Den där egenbilden är inte på topp.
Man är narcissist ut i fingerspetsarna och anser att alla andra gör, men inte man själv.
Fruktansvärt pinsamt!
Vi vanliga människor borde bli lite mer tyska och franska.
Mitt sätt är att skriva här.
Det är det sätt jag kan protestera på och jag anser att pennan ska vara svärdet i grunden, men förstår varför bönderna i Tyskland nu gör som de gör.
Heja!