lördag 16 december 2023

Positivt ont i magen.

Jag tror att det finns bra ont i magen, och dåligt ont i magen.
Självklart kan det vara att du är sjuk, men jag menar mer kring saker man utsätts för.
Den värsta dagen jag mins som ont i magen, var dagen innan jag skulle ta körkort.
Jag var så nervös så att nerverna låg utanpå!
Jag visste att jag kunde det, men var väldigt nervös.

En annan gång då jag var väldigt nervös var när jag skulle göra uttagningen till polisen. Jag hade tränat i veckor innan för jag visste att det inte var min starka sidor, men det gick.
Uppenbarligen läste jag sedan inte denna utbildning.
Jag älskar mitt jobb som lärare!

I mitt jobb är jag den där jobbiga som utsätter barn för hemska saker.
I mitt jobb som musiklärare ingår det nämligen att uppträda!
Lucia, skolavslutningar, julavslutningar och skolans fantastiska tradition med Hela Haveliden Sjunger. Ett tillfälle per termin där olika klasser uppträder och där de vill även får uppträda själv!
Tillfällen där många är väldigt nervösa och har ont i magen.. men inte av ondo.
Det är inte fel att ibland bli nervös och det är det jag är ute efter.

Skolan i artikeln har tagit bort alla föräldrar under Luciafirandet för att det är jobbigt för barnen.
För mig handlar detta om curling deluxe och ett väldigt bra exempel på att man tar bort "bra" ont i magen. Ska dessa barn aldrig få vara i grupper där. någon tittar?

I ett samhälle där du ständigt exponeras för hela världen, så kan det inte vara hela världen att stå upp i en grupp och sjunga för dina föräldrar eller andras. Samtidigt som program som Idol har massvis med tittarna och många vill bli både youtubers eller vloggarse så kan de sedan inte sjunga tillsammans med andra?
Världen är väldigt märklig.