måndag 18 december 2023

Stora stygga vargen.

Det var så roligt, jag måste skratta..
Ibland känns det som om media och människor i behov av uppmärksamhet helt enkelt inte kan ge sig. De är så fast beslutna i att de är lite bättre än alla andra, att de inte slutar jaga.
Elon Musk, ägare till Tesla, jagas nu.
Inte nog med att han inte tecknar kollektivavtal så är han så osmaklig att han på sin plattform X varnar för inlägg kring Tesla.

Jag kan konstatera att jag inte har något egenintresse. 
Jag äger ingen Tesla och inte heller några aktier.
Jag har visserligen ett konto på X men använder det sällan.

De som jagar kring kollektivavtalet hos Tesla måste dock förstå att Sverige är noll.
Vi är ett litet land med lika många invånare som en normalstor stad i många andra länder.
Det blir tramsig att de håller på som de gör för all logik säger att vi verkar tro att vi är viktigare än vad vi är. Ingen bryr sig om detta lilla land!
Om Tesla finns i Sverige.. och?
Förlorarna är dem som har köpt en av bilarna och sedan får hela marknaden stoppad för att några arbetsskygga fackliga väljer att lägga sin tid på att göra filmer kring hur hemska Tesla är istället för att faktiskt ta i och göra någonting.

Nästa är sedan att man retar upp sig på att Musk sätter en varningssymbol för Aftonbladets artikel om Tesla, där de pekar på barnarbete i Madagaskar.
Detta då på X.
Inte bara Tesla får ta del av detta utan även bland annat Volvo och BMW.
Dock hängs bara Tesla ut.
X väljer då att varna för artikeln på samma sätt som att alla kritiska inlägg kring corona stoppades av Facebook under nästan tre år.
Det tyckte samma människor var bra.
Vad skulle då skillnaden vara?

Jag anser att människor kan tänka själv.
Vill du jobba på Tesla?
Gör det.
Tycker du att X gör fel på sin plattform?
Radera den.
Värre än så är det inte.

Jag tänker tvärtom att världen ska vara glad som har människor som Musk.
Människor som har drömmar och vågar arbeta för att de ska bli sanna.