onsdag 13 december 2023

När världen börjar vakna..

Jag har skrivit detta väldigt många gånger men det verkar som att fler och fler faktiskt reagerar över vad som sker. Zelenskyj räknas som en hjälte av många och mannen som står och ständigt poserar för hela världens media, kräver ständigt mer pengar.
Kriget mellan Ryssland och Ukraina har tappat fokus men har inte blivit mindre viktigt för det.
Bekymret är nog det inte går att lita på ledarna som finns.

Skulle du lita på Putin?
Nej, förmodligen inte.
Jag skulle inte lita på Zelenskyj heller.
Jag ser det som pest eller kolera.
Två män som båda vill ha makt och som båda stod väldigt långt upp som på listan över korrumperade personer och länder i världen.
Ingen av dem är några duvungar.

Putin har många allierade och Zelenskyj åker jorden runt för att tigga mer.
Summorna är inte små och nu verkar det som om fler börjar reagera.
Man börjar ifrågasätta vart alla pengar tar vägen.
Jag anser att man ska hjälpa till.
Självklart!
Man ska dock kräva en exakt lista på vad pengarna ska gå till och därefter ska man kontrollera så att pengarna verkligen går till det som sägs.
Jag tror nämligen inte att alla de pengar som har skickats till Ukraina verkligen går till rätt ställe.

Nu sist var Zelenskyj i Argentina när Milei blev president.
Han är där för att be om pengar, men för mig blir det mycket märkligt att någon reser över halva jordklotet i detta syfte istället för att bara kontakta honom på något annat sätt.

En önskan om lugn och ro för folket både i Ukraina och Ryssland.
De kan inte hjälpa vad som händer.