fredag 29 december 2023

Överkänslig?

Albumet Nevermind som släpptes av Nirvana 1991 var och är fortfarande helt fantastiskt bra!
Jag älskade grunge redan då och det har inte försvunnit.
En fantastisk skiva som självklart även finns i mitt hem.
Det ingår i att ha varit uppvuxen under denna tiden.

Det som är spännande nu, är att bebisen som finns på fotot menar att han har lidit under hela sitt liv på grund av denna bilden. Titta på bilden.
Kan du föreställa dig hur bebisen ser ut i nutid?
Hade det varit ett foto på en femtonåring så hade jag sett problemet men inte som det är nu.

För mig handlar detta om en man som desperat försöker få uppmärksamhet. Han menar att han har lidit under hela sitt liv på grund av denna bilden, men samtidigt har han tatuerat in skivan på sitt bröst och går allmänt ut och kallar sig för "Nirvanababyn".
Enligt mig gör ingen så som mår väldigt dåligt.

På skivomslaget syns den nakna bebisen i en pool och en sedel finns framför.
Det som gjorde att skivan stack ut var den klara färgen och självklart även att det var en naken bebis på bilden, men inte en enda gång tänkte jag att det var något konstigt.
Killen hävdar att hans föräldrar aldrig skrev under ett kontrakt för att ta bilden, men pappan var kompis med fotografen som tog den.

Rätt eller fel?
Domstolen har sagt nej flera gånger och menar att man inte kan stämma för all evighet.
Jag håller med dem.
Om man gör en tatuering och berättar att man är den bebisen, så kanske man helt enkelt bara ska släppa det. Ingen känner igen honom som det är nu.