torsdag 1 mars 2012

Busschaufför tog mobiltelefon

Lyssnar på radion om en busschaufför i Bastuträsk som tog en ungdoms mobil och tillkopplade högtalare. Äntligen någon som reagerar! Tjejen hade musik på och busschauffören tyckte det var störigt och tog den. Deras åsikter går sedan isär och jag vet inte vad som hände på bussen men jag tycker, så länge det inte är våld inblandat, att det är helt ok för chauffören att beslagta dessa saker tills hon skulle gå av. Skrämmande att föräldern försvarar henne med! Föräldern skulle lärt henne att man ska respektera andra människor och det som kallas EQ är något många borde lära sig. Vem har inte suttit på ett tåg eller buss och blivit tvingad till att lyssna på halvhög musik för att någon väljer att spränga sina egna trumhinnor!? Jag har iallafall. Mer än en gång! Och denna tjejen hade till och med kopplat till högtalare om jag förstod det rätt. Respekten för andra människor är något många skulle tänka på så händer inte sådant här. Varför skulle hon sitta och spela musik för hela bussen? Jag är otroligt åksjuk, får migrän av parfymer och klarar över huvudtaget inte av att se färger när jag är i ett fordon som rör sig. Folk som äter och smaskar med öppen mun både med mat och tuggummi. Jag kunde gjort en hel lista! Jag tänker alltid på att någon annan kanske inte tycker om det jag tycker om när jag ska i offentliga miljöer. Det är sådant som betyder respekt för andra människor. Hoppas denna tjejen har lärt sig detta nu.