lördag 10 mars 2012

Inception

Igår såg vi Inception med Leonardo DiCaprio och Ellen Page. Jag älskar sådana filmer! Filmen handlar om att man kan ta sig in i andras drömmar för att se och plantera in tankar. Det värsta jag vet är dock slut där det inte står klart att det blir ett lyckligt slut och vi har diskuterat fram och tillbaka hur den slutade men jag tror den slutade bra. Jag hatar sorgliga slut! I min märkliga värld ser jag inte det för omöjligt att det kan vara så som det är i denna film innan jag dör. Samma med Matrix och Tron. Varför skulle det inte gå? Visst, någon smart människa skulle säkert kunna förklara det omöjliga lika bra som Sheldon i The Big Bang Theory. Det hade inte hjälpt, jag tror ändå det kan fungera i framtiden. Tittar man på hur långt vi kommit och hur snabbt evolutionen har gått de sista hundra åren ser jag det som en möjlighet. Att titta på DiCaprio i två och en halv timme är inte heller helt fel. Han är riktigt grann att titta på.