fredag 9 mars 2012

Det är ju bara sport!

Jag blir knäpp! Jag är en radiomänniska. Jag älskar att lyssna på radion långt framför att se på tv. Hur ska jag kunna göra det när det konstant alltid avbryts för, något i mina ögon, helt meningslöst vetande om vem som vinner i skidlopp, skytte, störtlopp, you name it! Det går inte att lyssna på radion utan att bli konstant avbruten av ett inlägg med sporten. Jättekul för de som nu är med om det går bra men ärligt talat, vem bryr sig! Ingen om hundra år! Jag vet att jag har skrivit om detta innan och det blir säkert tjatigt. Jag har inga problem att lyssna på den finska radiotimmen på kvällen, bara trevligt, men att lyssna på sporten kan man inte få något annat än huvudvärk av! Det skriks konstant för att det nästan blev mål, rekord och så vidare. Jag tycker det är så trist! Min fasta övertygelse är att det är fördummande att lyssna på det dygnet runt. Tystnaden är bättre än det. Suck.