måndag 5 mars 2012

Spanien

Mitt älskade andra hemland är Spanien. Jag älskar allt med detta varma härliga land. God mat, sol och värme och stora delar av mitt liv har spenderats där nere. När jag var yngre hade jag ibland svårt att förstå detta men ju äldre jag har blivit desto mer kan jag sakna det. Vi har nu inte varit där på ett år och jag saknar det. Att komma dit är inte att åka på semester i den bemärkelsen utan det är att åka hem. Samma dag jag kommer dit är jag hemma för det är lika mycket hemma för mig som Hällevik är. När jag var yngre grät jag av besvikelse över att jag var tvungen att följa med dit. Vi var där hela sommaren och jag missade alla festivaler och allt sådant som idag känns så meningslöst. När min familj kom hem till Sverige pratade mina vänner här om allt de gjort men när jag skulle berätta vad jag gjort var det inte intressant för de personer och platser jag pratade om betydde ingenting för dem. Mina vänner är spridda i Sverige, Spanien och övriga Europa. Jag har fortfarande kontakt med många av dem och sist vi var i Spanien träffade vi en av dem, älskade Luzma. Jag hade utan problem kunnat flytta dit men jag hade aldrig i mitt liv flyttat någon annanstans i Sverige. Så mycket minnen det finns där nere och så mycket jag kan sakna det. Så fort Lilleman får så ska vi åka ner och visa honom allt och hoppas på att han tycker om det lika mycket som vi. När jag kommer ner där fungerar spanskan betydligt bättre än bad den gör i Sverige. Älskade Spanien.