tisdag 27 mars 2012

Mitt hjärta blöder

Vad ska jag göra när hjärtat fullständigt exploderar av sorg över hur vissa barn har det. Min kära sambo säger att vi kan ju inte hjälpa alla barn som far illa men jag har en lite annorlunda syn. Min tanke är den att genom rätt enkla knep kunde vi fått in tre rum till i huset och det hade genererat sammanlagt sex sovrum. Räkna ett till oss, ett till Lilleman och därefter finns det fyra kvar. Då kan vi hjälpa några till! Min åsikt om mitt eget liv är den att medellivslängden för en kvinna (sist jag kollade) är 84 år. Det är ingenting i det stora hela. Det betyder i mina ögon att mitt liv är meningslöst i den bemärkelsen att jag inte valt att bli något supersmart som för tekniken framåt. Jag tror dock att alla har en plats här på jorden och jag tror att min plats är att hjälpa de barn som behöver hjälp. Jag kan kanske förhindra någon att förstöra sitt liv och genom det har mitt liv med blivit meningsfullt. Låter säkert som världens flum men så tänker jag. Om jag bara kunde hjälpt alla.