söndag 25 mars 2012

Folkomröstning i Ljungby

Idag är det folkomröstning i Ljungby om att de vill öppna småskolor som de bestämmande i kommunen har stängt. En folkomröstning är dock bara en hänvisning och politikerna behöver inte ta hänsyn till resultatet. Jag tycker det är fantastiskt att en person, som det var i detta fallet, har engagerat sig så mycket att hon klarat att se till att det blev en omröstning! Bra kämpat! Återstår att se hur det går. Jag tycker det är bra med småskolorna och hoppas att det kommer lösa sig på bästa möjliga sätt! Hon berättade att de barn som hade längst skulle åka buss mellan åtta och tio timmar i veckan för att komma till och från sin skola och jag håller med henne om att det är ohållbart. Det är lång pendling för en vuxen! Jag sa upp mig i Kristianstad för att jag tyckte det var för långt att köra.