måndag 5 mars 2012

Sony DSC-WX70

I fredags var jag och köpte en Sony DSC-WX70, det är en kamera och jag måste skriva precis vad jag tycker om denna. Bilderna blir jättefina och kameran är snabb. Problemet kommer när man ska försöka se filmerna. Bilderna är det inga problem för de dyker upp precis som de ska göra men filmerna går över huvudtaget inte att finna. I kameran syns de tydligt men inte på datorn. Hittar på nätet att Sonys eget program då måste installeras så detta görs och visst, filmerna syns då MEN... Bara i Sonys egna program! Det går inte att flytta eller kopiera och lägga dem i egna mappar. Det går att lägga ut dem på nätet men inte att lägga dem där i datorn jag vill ha dem. Programmet som jag var tvungen att installera tar dessutom över alla andra bilder på datorn så alla de bilder jag hade på den innan är nu insortera i deras kalenderliknande system som jag över huvudtaget inte är intresserad av att ha. Jag ringer kundtjänst och de får det att låta precis som om jag inte förstår hur man ska göra. De förstår inte att jag har haft tiotalet kameror. De börjar till och med propagera för att jag nog behöver en ny dator om den inte klarar detta. Jag sliter ut dem för så mycket kort tar jag och har alltid gjort. Dessutom är jag inte fullständigt tappad bakom flötet så att koppla in och se bilderna är inga svårigheter. Letar på internet och hittar då en sida med någon som skriver exakt samma som jag. Tydligen fler än jag som är lite tappade då. Jag körde och bytte kameran efter att ha haft den i min ägo mindre än ett dygn.