fredag 16 mars 2012

Föräldrar är kompetenta

Varför tror man inte på sig själv? Varför tror man inte på sin roll som förälder? Klarar man inte sina barn ska lagen gå in och göra vad de måste. Barn behöver inte dagis. Det är en inrättning för att föräldrarna ska jobba. Alltså ska föräldrarna jobba om barnen ska vara i inrättningen. Föräldrarna ska inte bara vara hemma. Kommentarer jag får då är att man inte alltid har råd att vara hemma med barnen för man måste jobba. Jag kan förstå att man måste ha dagis om man har jobb, beroende på vad det är för jobb. Jag kan dock se det som så att om man väljer att skaffa barn ska man göra det när man har råd att ha dem. Det finns så bra preventivmedel idag att det inte är något tvång att få barn tidigt. Jag kan bli så irriterad när jag hör att man inte har råd att vara hemma med barnen och har man två väljer man att lämna det äldre syskonet på dagis när man är hemma med det yngre. Vi har betalt och kommer betala åtskilliga summor för att få barn och kommer ändå att ha råd att vara hemma med dem för det är det vi jobbar efter. Skaffar man barn gör man väl det för att man vill umgås med dem och inte för att man vill ha dem som någon trofé som man måste ha för att alla andra har det.