lördag 24 mars 2012

Folksam LO Pension

Pratade med mitt försäkringsbolag härom dagen för att se att allt är som det ska. Försöker göra det ibland för hjärnan fungerar inte alltid till att ta alla de sakerna på en gång. Till min förvåning hade jag då inte gjort något val så vid min död skulle pengarna gå till allmänna arvsfonden, aldrig. Jag är inte intresserad av att ge möjliga pengar efter mig till någon annan än min familj. De skickade hem papper som jag skulle fylla i angående min pension. Jag har verkligen ingen koll på detta. En sak vet jag dock. LO betyder socialdemokrater. Når jag får hem papperna står det att jag ska ha Folksam LO Pension. Över min döda kropp att jag skulle gynna ett politiskt parti genom min pension. Så kapitalist jag är betalar jag hellre mer för min försäkring än betalar billigare och skänker pengar till ett politiskt parti som jag inte har många sympatier med. Över huvud taget tycker jag det är idiotiskt att ett parti är kopplat till något, pension eller fack. Det tog inte lång tid att byta försäkringsbolag till ett som inte har kopplingar till ett politiskt parti och för ärlighetens skull ringde jag och sa det till dem med.