fredag 4 november 2016

På tiden!

Tydligen är jag inte rasist längre.
Nu börjar nämligen partiet komma ikapp i nästan alla frågor och jag ser med glädje på att Moderaterna i Stockholm nu vill förbjuda tiggeriet.
Tack! Jag är med inne på det spåret och har varit så länge att jag gick emot min egen grupp.
svt.se

Jag har varit helt på det klara med detta från början.
Dessa människor väljer Sverige för att de inte tar tjuren vid hornen i sitt eget hemland. De bryter ständigt och konstant mot de svenska lagarna men ingenting görs.
I Sverige får man nämligen bara stanna i tre månader innan man ska bege sig hem igen. Man får inte bo hur och var man vill och det är inte ok att gå på toaletten överallt.
Det är äckligt och en sanitär olägenhet!

Artiklar pumpas nu ut om hur synd det är om tiggarna, att de inte har några pengar och att de kommer frysa ihjäl när vintern kommer om de inte får mat. Snart dras rasistkortet!
Snart kommer de säga att svenskar är rasister för att det förhoppningsvis till slut blir ett förbud men vet ni vad, vi är inte rasister i Sverige.
Jag känner inte en enda som konkret kan kallas för rasist men däremot är vi trötta på att Sveriges regler inte behandlar människor på samma sätt.

Vad hade hänt om jag bestämde mig för att:
  • bosätta mig på en skolgård
  • göra mina behov där
  • placera mig utanför en affär med en mugg
  • sova i en bil med barnen när bosättningen togs bort
  • figurerat i media om hur synd det var om mig.
Vad tror ni hade hänt?
Jo, jag hade fått massiva problem.
Barnen hade plockats från mig rätt omgående. Sker detta med dessa barn idag?
Nej, så kan vi inte göra mot dem.. vi låter deras barn behandlas som skräp.
Jag hade fått böter böter och böter samt plockats bort.

Å andra sidan kunde jag flyttat in i någons hus när de ändå var på jobbet och sedan konsekvent vägrat flytta mig så kanske jag hade fått stanna där.
Nej, detta med tiggeriet är ett otyg som absolut ska förbjudas.
Deras hemländer får ta tag i detta och dessa människor måste förstå att lyckan den kommer bara inte, den väljer man. Ryck upp er, flytta hem, låt era barn gå i skolan och skaffa ett arbete så bryter ni spiralen ni sitter i.

Bättre sent än aldrig, äntligen börjar storstan med vakna.

http://www.dn.se/sthlm/tiggare-i-stockholm-om-det-blir-ett-forbud-svalter-vi-ihjal/
http://www.dn.se/sthlm/moderaterna-i-stockholm-vill-ha-ett-tiggeriforbud/