måndag 7 november 2016

Psykisk press för personalen?

Grand Hotel kände vänsterns kniv mot strupen och ångrade att de hade tagit sig an den bokning som genomfördes i helgen och jag blir rädd. Vart är demokratin på väg i Sverige?
Eller rättare sagt, vart har människors civilkurage tagit vägen?

Grand Hotel backar och säger att det var dumt att ta emot en bokning från en odemokratisk organisation och förklarar sedan att det är dags att se över rutinerna så att det inte händer igen.
Vad är det som händer?
svt.se

För mig är det en självklarhet att man skiljer på sak och person. Jag behöver inte tycka illa om människor som inte har samma åsikter som jag, utan kan utan problem umgås med dem.
Hela vänsterrörelsen löpte amock på grund av denna tillställning och därför backar nu hotellet som länge stod upp för alla människor. Nu gör de det bara nästan.
Det är nämligen fortfarande ok om du kommer från en diktatur eller ett land med starkt tvivelaktiga åsikter. Det är ok om du tillhör regimen i ett land som sätter människor på flykt men plötsligt är det inte ok att tillhöra ett demokratiskt valt parti i vårt land.
Vänstern jagar hellre människor som vågar stå för sina åsikter i Sverige än de som gör att människor flyr hit. Ser de inte hur fel de tänker?

Media berättar om hur mycket obehag människor som arbetar på Grand har känt inför detta men samtidigt berättar anställda att det inte stämmer, att de fick ett val men att vänsteraktivister hindrade dem från att komma in för att utföra sitt arbete.

Grand Hotel är det enda hotellet i Stockholm som är säkerhetsklassat så det bör inte vara så märkligt att människor som känner sig utsatta av olika anledningar söker sig dit. Jag bryr mig inte om vem som är där, har galor eller övernattar där för jag har full förståelse för att det företag som erbjuder en tjänst inte kan välja. De måste sälja för att överleva men vänsterfolket som har så mycket tid över att de kan blockera ingången för de anställda har förmodligen inga arbeten. Inte heller några tankar på att deras bidrag varje månad kommer från att företag ger andra människor arbeten, som genererar skatt och i sin tur ger dessa människor bidrag.

Jag ser inte problemet och inser att jag aldrig kommer bli populär i vänsterkretsarna. Min logik kan dock inte se. Den tid jag var vegan, skulle jag hata och avsky alla som bar skinn av olika slag?
Den tid jag var vegetarian, skulle jag bli arg på alla som åt kött?
Absolut inte. Mitt val, inte andras.

Måtte världen vakna.
Jag delar inte din åsikt men skulle dö för din rätt att uttrycka den.
Nu med tillägget: Jag delar inte din åsikt, men skulle dö för din rätt att bli behandlad som alla andra människor.

Jag tror på karma. Vissa saker kommer åter.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/grand-hotels-vd-angrar-sig-efter-sd-galan
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/oro-pa-grand-hotel-infor-sd-galan
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hotellet-stanger-ner-sina-kommentarer