lördag 3 oktober 2020

Prinsessorna på ärten..?

Det stora problemet är att många väljer att se svårigheterna.
Människor som står för vad de tycker, oavsett vad det gäller, kommer alltid att få mothugg.
Alltid!

J.K Rowlings kommenterade en text för ett tag sedan.
I texten står det "människor som menstruerar", vilket författaren vände sig emot.
Män kan nämligen inte menstruera, utan enbart kvinnor, varpå den rätta definitionen måste vara "kvinnor som menstruerar". Där tog det hus i h.. 
Hon är homofob och rasist!
svt.se
I min lilla värld förstår jag ingenting.
Hon säger alltså en sanning och sen..?
Vad är problemet!?

Faktum är att män inte får mens, kvinnor får det.
Även om du är en man som klär ut dig till kvinna, känner dig som en kvinna eller vill vara en kvinna, så får du fortfarande inte mens. Hur kan man då bli kränkt för detta?
Jag tror inte ens Marsha P Johnson hade reagerat för detta, då det inte handlar om någon form av rasism utan ett kallt konstaterande.

För mig är detta lika märkligt som diskussionen kring kön.
Mitt biologiska kön är kvinna.
Det kommer jag vara oavsett om jag ser ut som en man, klär mig som en eller opererar dit manliga könsattribut. Jag är biologiskt fortfarande en kvinna.
Att jag kanske inte känner mig som en är en annan sak och för mig kan man se ut eller känna sig som man vill, men jag förstår inte att det ens blir en diskussion.
Om alla är lika mycket värda, varför då ens bry sig..

Människor får vara precis vad de vill för mig.
Tycka hur de vill också.
Det spelar ingen roll, för precis som Rowling skriver så kan ändå inte män få mens.
Det kan kännas hur orättvist som helst, men det spelar ingen roll för män kommer ändå inte börja menstruera. 

Att det ens blir en debatt med upprop, är för mig sanslöst.