måndag 12 oktober 2020

Vad är humor?

Humor kan vara väldigt olika för olika människor.
Efter många år har jag fått inse att min humor är väldigt "låg". 
Jag tycker att man kan skämta om allt, göra parodi på allt och jag blir aldrig någonsin kränkt. Varför skulle jag bli det?
Så viktig är jag inte att det ens är någon som skulle roa sig i det. 
Humor är för mig ofta under bältet.
Ofta relaterat till politik, blondiner eller allmän dumhet.
Det betyder inte att jag tycker illa om de nämnda grupperna utan min uppfattning är att man tar sig själv på alldeles för stort ansvar om man blir kränkt.

Kräk över blondiner, familjer med många barn, politiker eller kungen. 
Jag kunde inte bry mig mindre.
Enligt mig är det nämligen jag som har "rätt" humor och att alla andra plötsligt har blivit överkänsliga och fina i kanten. De kan inte skämta om sex, män eller mänskliga missar.
SVT har blivit en av dessa fina och andra tider var det när SVT sände Varantv.
Detta program som ständigt var under bältet, gjorde fel och vars humor var magisk.
Enligt mig.

Oavsett så ska nu Varantv göra en comeback!
Jag blir överlycklig!
Detta är nämligen tv innan SVT blev så korrekta att håren höjdes i nacken för minsta lilla. Varantv utan begränsningar, så tänker jag världen.
Tyvärr finns det de som inte ser storheten i dessa avsnitt och det är självklart en smakfråga som var och en får stå för. Förhoppningsvis är vi snart där!
Det finns inget som är så heligt att vi inte kan skämta om det!
Heja er!