fredag 1 november 2019

Ett skämt?

Mannen ville stoppa ett författarsamtal i det lokala biblioteket.
Absolut inte för att förringa någon men vem var då detta?
En minister?
En statsminister?
Någon i en styrande ställning?
Nej.
Det är en kille som sitter som ledamot i en nämnd.
Men.. ni gissar rätt.
Han är varken vänster, miljönisse eller med i Fi för då hade ingen brytt sig.
Han är Sverigedemokrat.
svt.se

Media visar än en gång hur de fungerar.
De anser själv att de inte är vänster men visar ständigt prov på motsatsen.
Det är alltså lättare att hänga ut en ledamot i nämnd i en ort än att visa vilka dömda förövare det finns sedan förra veckan. Våldta, mörda, misshandla och bli dömd men känn ingen press för statlig media bryr sig inte. Skriv ett mail till biblioteket och klaga, då klistras du upp i riksmedia.
Känns det verkligen ok?

Jag anser att media har en oerhörd makt och de missbrukar den ständigt.
Om och om igen.
De ska förmedla en opartisk bild av Sverige och vad som händer.
De ska visa hur omvärlden ser ut.
Trots det återfinns få nyheter från BBC eller CNN i svensk rapportering.
Här vinklas allt söderöver till Palestinas fördel vilket inte är verkligheten i andra delar av världen. I Sverige väljer vi istället att kalla förövarna för judiska namn när det skrivs något.

Det opartiska mediasverige gör hönor av fjädrar på båda hållen.
En ledamot hängs ut i riksmedia för att han har haft en åsikt.
En sextonåring som framför vad andra säger till henne att säga hyllas av media och får massvis med positiva artiklar när hon blänger på Trump eller påstår att hennes barndom är förstörd.
Var återfinns det opartiska då?

Statliga medier borde visa vilka alla dömda förövare är.
Det borde vara en skyldighet för att skydda alla andra. Hängs alla dömda ut kan man ju inte sedan säga att det är rasistiskt eller partiskt.
Alla dras över samma kam.
Ut med dem för de är dömda.

Att någon tycker något om ett besök på biblioteket.. det bryr jag mig faktiskt inte om.
För mig är inte det en riksnyhet.
Jag vill dock veta vilka jag ska skydda mina barn ifrån.

https://www.svt.se/kultur/sd-ville-stoppa-forfattarsamtal