fredag 8 november 2019

Allas lika värde?

Man eller kvinna.
Kristen eller muslim.
Intresserad av terror eller inte.

Vad är det som gör att regeringen utan bekymmer skickar ut en yngre kvinna från vårt land trots ett överhängande hot om mord, då kvinnan inte följt de regler familjen har satt upp, men sedan utan bekymmer låter männen som uppviglar till samma hedersvåld i Sverige stanna?
Det är för mig helt obegripligt.
sr.se

Jag skulle aldrig påstå att jag är feminist.
Jag tror på jämlikhet.
Tyvärr bevisar media och helt uppenbart lagen att det är fel.
Jag kan inte dra någon annan koppling än att det handlar om vilken status personen ifråga har. SVT själv har rapporterat om att de dömer kvinnor hårdare i sina artiklar.
Lagen gör detsamma.

Männen som klassas av säkerhetshot mot hela vårt land då de viglar till hat och hederstänk stannar.
Kvinnan som gör rätt för sig ska ut.
Var är rättvisan i det?

Jag är så trött på den makt som är felfördelad i detta landet.
Lagarna är en katastrof.
För mig finns det ingen tvekan för dessa män ska ut och det är så även om de ska sättas på en flotte ut i Östersjön. De ska inte befinna sig på svensk mark mer.
Jag har tidigare skrivit om att jag anser att vi ska köpa upp platser någonstans i Ryssland och se om vi kan sätta våra hot där.  Jag tycker fortfarande att jag har rätt.
Som det känns hade vi behövt hyra ett helt fängelse där.

Vi är ett daltande land som tar i med hårdhandskarna när vi vet att motståndet är svagt.
När det sätts upp hårdhandskar tillbaka viker vi oss och jag är så trött på det.
Självklart ska hon få stanna och männen ska avlägsnas snarast möjligt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/damberg-om-de-frislappta-islamisterna-arbetar-for-att-utvisningshinder-ska-undanrojas
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7302797
Hon utvisas trots dödshot: Jag kommer att bli mördad