söndag 3 november 2019

När sanningen är obehaglig.

Media ger sig rent ut sagt f*n på att de ska få bort vissa människor.
Fjädrar blir till hönor och sanningen ses inte som en sanning utan som en lögn.
Tyvärr klarar inte människor att se igenom media och många är för rädda för sin egen betalda plats för att ifrågasätta.
svt.se

Leif Östling är inte så poppis efter sina tidigare uttalanden.
Enligt mig har han aldrig sagt något fel men han jagas för att han står för vad han säger. Att han är en vit medelålders man läggs honom till last.
Vad har han sagt nu då?
Jo, han sa såhär i en intervju:
"Vi har tagit in alldeles för mycket folk utifrån, det har vi gjort. Det man ska komma ihåg är att vi tagit in folk från mellanöstern och Afrika och de lever i ett samhälle som vi lämnade för ungefär 100 år sedan. Det är deras känsla och uppfattning om hur ett samhälle är.

Han tvingas nu bort från sitt arbete som ordförande för Södertälje Science Park då de inte anser att det är förenligt med det de gör.
Detta kan bara väcka frågor.
Vad är det Östling säger som är en lögn?

Jag har arbetat inom de flesta yrken men är för det mesta i skolan.
Jag har arbetat på skolor med hög procent av invandrare och det var skillnad oavsett vad man vill se och inte. Till skillnad från vad många säkert tänker så var de utlandsfödda barn jag hade inga bekymmer alls i skolan. De var tonåringar och jag var deras lärare och deras värsta skräck var att jag skulle ringa hem för föräldrarna ansåg att jag som lärare var en maktperson.
De gjorde alltid som jag sa för annars fick de stryk hemma.
Värre var det med våra "inhemska" ungar och den attityd de hade.
Att de utlandsfödda fick stryk hemma var ett "kulturellt fel".
De gjorde nämligen så i deras hemländer och att Sverige hade en lag som förbjöd detta tyckte de mest var löjligt. De kallade det för uppfostran.

Östling säger alltså att vi har tagit in för mycket folk utifrån.
Det är ingen lögn om ni frågar mig. Jag anser att han har helt rätt i detta.
Människorna kommer främst från mellanöstern och Afrika.
Det är också korrekt enligt mig.
De lever i ett samhälle som vi hade för ungefär 100 år sedan.
Jajamen, och det märks på många sätt inom många olika yrken.
Dessa människors känsla och uppfattning om hur ett samhälle är visas även enligt mig tydligt. Kvinnan har inte samma värde. Aga är ok.
Kvinnan ska lyda och helst inte arbeta utan passa barnen.
Mannen tillhör det överlägsna könet.

Detta handlar enligt mig på agg från media som retade upp sig efter hans sommartal.
Det var nämligen ett av de bästa jag har hört och det var rakt på sak.
Media har bestämt sig för att sänka honom och ger sig inte för vad i orden ovan är det som är kontroversiella?
Inga.
Hur skulle det påverka hans arbete?
Inte nämnvärt.

Vi är återigen på detta med att sila mygg och svälja kameler.
När ska media sluta ha den makt de har och när ska vänsterfolket sluta styra vårt land!?

Den som kan får gärna motbevisa det Östling säger.
Jag hejar på honom och det läner honom all heder att han inte backar för trycket.
Sverige behöver människor som honom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/leif-ostling-lamnar-sodertalje-science-park
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1319506?programid=2071 (Sommarpratet)