fredag 22 november 2019

Ursäkten godtas inte längre.

Förlåt. Jag ber om ursäkt.
Det är ord som ska sägas när man har kommit till insikt och förstått att man verkligen har gjort något fel. Att säga dem "utan omsvep" visar för mig, än tydligare, att det är makten framför allt.
Man säger vad som helst, tycker vad som helst och hoppar på kommando från vem som.. bara man får behålla makten.
nyheteridag.se

Innan jag börjar min utläggning så ska jag ifrågasätta hela personen Ulf Kristersson.
Med de siffror moderaterna har bör man som väljare, eller inte väljare, fundera över hur man gjorde med företrädaren av posten. Anna Kindberg Batra fick inte en chans.
Hon skulle bort.
Nu sitter samme man som hyllade Reinfeldt, som var en del av hans stab och hans underlag, och låtsas som att man nu har ändrat sig.
Han påstår att han ber om ursäkt till dem som gick före.
Tänker de ge tillbaka Hanif Balis poster nu då?
Allt handlar om makt.

Jag kan skriva det hundra gånger om: Sakfrågan är för mig viktigare än makten.
Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
Min åsikt är helt enkelt inte till salu.

Kristersson ber om ursäkt för alla som gick före.
Han skulle aldrig nämna Sverigedemokraterna men det är dem han har fryst ut.
Moderaterna har inte bara fryst ut alla som tillhörde det partiet, utan även dem inom partiet som inte hoppat på kommando. Samtliga i högre poster, med ett undantag i Staffanstorp, gör sig stora genom att följa massan och att inte ifrågasätta.
När gränserna öppnades och det blev kaos, då jäklar!
Varenda en som sa något skulle frysas ut.
Vi hade som mest, vad jag vet, nio utryckningsfordon vid asylboendet där jag bor.
Brann det inte så slogs de, sålde droger eller prostituerade sig.
Ingen sa något och locket lades på för vänstergänget behövde känna sig behövda.
Bekymmer sopades under mattan.

När jag har ifrågasatt, undrat och ställt motfrågor.
Berättat hur situationen ser ut och på vilket sätt det påverkar, då skulle jag vara tyst.
Jag förstod ingenting för Stockholm hade fortfarande inte insett vilka bekymmer de stod inför.
Kristersson hänvisar till bland annat Alice Teodorescu.
Jag gillade henne när hon började för hon sa det vi hade sagt här i flera år.
Hon tog ton efter ett tag men vi var väldigt många som redan flera år tidigare ifrågasatte.
Mitt ifrågasättande började redan innan de öppna hjärtanen.
Det började med att alla vänner från öst, människor från öststaterna, kom till Sverige för att arbeta. Arbeta var de bra på men de var duktiga på att ta med sig saker när de skulle hem också.
Jag minns att jag tog upp detta på ett möte men blev totalt idiotförklarad som påstod att människor gjorde så i vårt land.

En halvhjärtad ursäkt tio år för sent gör ingen nytta.
Alla förstår att ni är desperata nu när siffrorna ser ut som de gör men det är så verkligheten ser ut när man tar bort skygglapparna efter alla år.
Det är inte trovärdigt.

Jag lär aldrig få någon ursäkt men det behövs inte för jag tror på karma.
Samtliga kommer i slutänden få känna av det och ju högre upp man suttit, hycklat och vänt kappan, desto värre får man det.

https://nyheteridag.se/kristersson-ber-om-ursakt-for-behandlingen-av-invandringskritiker/