torsdag 28 november 2019

Helt fruktansvärt..

Helt obegripligt.
Sanslöst.
Ett i-landsbekymmer.
Hur i hela världen kan det bli liv över en sådan här sak?
Det är inte ofta jag skriver om något som är sportrelaterat då jag är totalt ointresserad.
Jag vet dock vilken Zlatan är.
svt.se
För övrigt, nästan, skulle jag kunna sitta på en restaurang där hela landslaget kommer in och jag hade inte vetat vilka de var. Det är för mig nämligen helt oviktigt vilka som både sparkar på en boll eller vinner en match. Det är nämligen helt, totalt, meningslöst.
Det räddar inga liv utan skapar enligt mig olika kategorier och det börjas tidigt.
Små barn är fullt medvetna om de är bra eller dåliga.
De plockas ut från tidig ålder och elittänket är enligt mig hemskt.

Ok. Zlatan.
Jag vet inget mer om honom än att han sparkar på en boll och uppenbarligen gör han det på ett bra sätt. De absolut flesta människor i världen vet vilken Zlatan är.
Han kanske är kaxig. Överlägsen.
Det får han stå till svars för själv.
För mig spelar det ingen roll.
Jag gläds åt hans framgångar och sedan stoppar det där för jag förstår det fortfarande inte.
Så han är fostrad i Malmö men köper en klubb i Stockholm?
Jaha.
Han är fortfarande samma person.
Spelar det verkligen någon roll?

Statyn har han fått för vad han har åstadkommit och den förebild han har blivit för många unga. Den har inte att göra med vilka val han gör senare i sitt liv.
Igår fick han en toasits på statyn men själv tycker han inte att det är något bekymmer.
Vad är egentligen bekymret!?

Jag brukar alltid hänvisa till att i musiken är alla välkomna. I princip behöver du kunna en enda ton för att kunna vara med och spela. Om du skulle byta orkester blir det inga större protester eller demonstrationer.
Om Zlatan nu äger ett Stockholmslag.
Är det verkligen så farligt?

https://www.svt.se/sport/fotboll/zlatan-blir-delagare-i-hammarby