tisdag 5 november 2019

Olika grader i helvetet.

Om jag skjuter ihjäl någon så bör jag dömas för mord såvida det inte är en olycka.
Om jag sätter en nål med ett dödligt medel i någon som ber mig om att göra det, och som dessutom har spelat in det på film, så anser jag att man ska frias.
Mannen gav sin fru en injektion så att hennes liv kunde avslutas.
Nu åtalas han för att ha dödat henne.
svt.se

Här lyser mina liberala tankar igenom oerhört mycket.
Jag har drivit frågan om aktiv dödshjälp så länge jag kan minnas och jag är rätt säker på att det som nu diskuteras i moderaterna på riksnivå är min förtjänst.
Självklart kan det vara så att fler lyckades få igenom motioner om detta men jag har inte hört något om det. Jag vet dock att jag fick igenom det i Blekinge, trots den lokala ledningens mothugg och förfäran. Jag anser att mitt liv är mitt att bestämma över.

Den som någon gång har sett någon lida.
Som har sett någon som inte längre har någon chans och som inte längre vill, förstår mannens beslut. Min önskan är att någon gör likadant på mig en dag om jag vill det.
För mig är det nämligen mitt beslut att ta och enligt varenda instans, allt som kan nämnas som humant, så bör det vara den enskilda individens beslut att slippa hoppa framför tåget.
Slippa äta tabletter, hänga sig eller krocka bilen.
Varför godkänns det att man avslutar detta livet i en katastrof istället för i ett lugn?

Livet ska levas när man lever.
Vill man inte så bör det vara ok.

Jag anser att hela rättegången är ett hån mot de som verkligen är brottsoffer.
Denna kvinna fick som hon ville och hennes man var så rak att han stod för det.
Han ska då plötsligt dömas som om han hade skjutit någon av misstag.
Han var barmhärtig och jag tycker att det hedrar honom.

Om det skulle gått rätt till så skulle han ha åkt till Schweiz eller Nederländerna med sin fru tros att hon ville vara hemma. Varför kan man då inte bara acceptera detta?
Hon ville inte leva längre.
Hon spelar in när hon säger det och ber om att få avsluta detta.
Hur kan det vara så svårt att acceptera för alla andra!?

Ägna tiden och pengarna åt alla skjutningar istället.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/aklagaren-yrkar-pa-drap
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/aklagaren-det-ar-olagligt-i-sverige-att-berova-nagon-livet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/nu-borjar-rattegangen-om-bamhartighetsdrapet-i-nordingra