tisdag 18 september 2018

Ansvarsfördelning.

Könsord, svordomar, förakt mot någons religion.
Gränsen kanske har gått där men ren och skär mobbning, genom att totalt utesluta några från samtal, det är helt ok.
svt.se

SVT har nu fällts för ett uttalande som en enskild politiker har gjort i SVT Forum.
Fallet att de tog avstånd från Åkessons uttalande efter partiledaredebatten är på gång.
För mig är det helt absurt.
Självklart ska inte någon kunna bete sig hur illa som helst men samtidigt måste det finnas en klar skiljelinje i detta tänk.

Alla som arbetar betalar skatt och därmed för SVT också.
Allas åsikter bör därmed också få komma med för är det så att kanalen plötsligt ska börja censurera det som sägs så måste de människor som inte håller med få slippa betala.

Det andra bör vara egenansvaret.
För mig är det nämligen helt fel att någon ska få censurera vad jag säger, oavsett vad det är.
Det borde väl räcke med en förklaring före och efter programmet där man säger att det som sägs får stå för var och en!?
Det kan väl inte vara omöjligt!

Jag är upplärd med att alla ska skämmas för sig.
Jag kan aldrig hjälpa vad någon annan gör och ingen annan kan ansvara för mig och vad jag gör.
Varför klarar då inte SVT av detta?

Så en enskild Sverigedemokrat uttrycker sig smaklöst.
Ja, anmäl honom då.
Anmäl det han har gjort för medias roll ska inte vara att censurera.
Åkesson uttalade sig i debatten och jag har fortfarande inte förstått vad det är som var så nytt och farligt i det han sa.
SVT tog iallafall avstånd från det och efteråt har de blivit anmälda.
Varför inte bara säga att "Varje enskild individ står för vad de själv säger" så har man varken pekat ut någon eller glömt någon. Helt rättvist för alla som deltar.
Detta kunde gälla i alla program.

Sverige är landet in absurdum.
Vi klarar inte av att fånga in våldtäktsmän och fångar rymmer, men vi kan stoltsera med att statligt ägd media tar avstånd från vissa människors uttalanden.
Modigt.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7045026
SVT fällt av Granskningsnämnden
https://www.svt.se/kultur/medier/svt-falls-i-granskningsnamnden-efter-sd-uttalande-om-muslimer
https://www.svt.se/nyheter/svt-tar-avstand-till-akessons-kommentar-sd-starkt-kritiska