onsdag 19 september 2018

Ett innerligt tack!

När jag var yngre ville jag bli utrikesminister.
Jag har insett att jag aldrig kommer att bli det men siktet har alltid varit högt.
Satsa mot stjärnorna så når du trädtopparna!

Att ta sig fram politiskt är inte alltid lätt men jag tror att trägen vinner.
Det har varit många år i Muf, många timmar på vägarna, fler utbildningar än jag kan räkna.
Till slut kanske det ändå gav någonting.

Tusen tack till alla som har röstat på mig!
I skrivande stund är inte platserna till den nya regionen klar men det löser sig.

För varje val som jag varit med på riksdagslistan så har jag kommit lika högt.
Jag har varenda gång kryssat mig in som nummer två men systemet gör att jag inte flyttar på mig då personkryssen inte överstiger fem procent.
För varenda gång listan har satts av vår interna demokrati så har jag blivit nerflyttad.
Från att ha stått högt så har jag flyttats ner.
Med största sannolikhet för att jag räknas som ett hot.
Någon som ofta inte bryr mig om vad andra säger för jag tror på det jag själv har kommit fram till.

I tio år har jag haft denna blogg. Redan 2007 började jag skriva men sedan har det eskalerat och det är nu ett inlägg om dagen. Jag kan bevisa varenda sak jag har tyckt och tänkt för allt finns nerskrivet.
Min politiska grund är oerhört bred och jag vet vart jag står i olika frågor.
Jag tror på devisen att man ska göra sin plikt och sedan kräva sin rätt.
Jag har gjort min plikt.
Ni har gjort er!
Och jag kommer göra allt för att få förvalta det förtroendet!

Jag hade oerhört mycket röster och utöver det en oerhört hög procentsats.
Vad jag kan se var det bara Jimmie Åkessons som slog det.
För mig är detta en oerhört stor fjäder i hatten som jag tar emot med öppna armar.
Mitt parti här i Sölvesborg hade högst förtroende i hela Blekinge av väljarna och trots att vi till antalet röster fått ett minskat förtroende så har jag ökat mina. Över hälften av alla personkryss tillföll mig!

Jag är så tacksam för era röster!
Har ni tips eller idéer om vad ni vill att jag ska arbeta med så säg till!
Folkert har visat vad de vill.
NU vilar mitt öde i andras händer men jag kommer aldrig ge upp.
Jag kommer fortsätta föra fram alla de idéer jag får, om jag anser dem vara bra.

Tvåa på riksdagslistan, etta på kommunlistan.
I Landstinget, nya regionen, så står det inte något än.
Jag vill passa på att säga ett stort tack till er alla!
Tack för ert förtroende!
Jag lovar att förvalta det på ett bra sätt!