torsdag 6 september 2018

En galen värld.

Vinnaren är snyggast när den dör?
Jag har full förståelse för att man opererar sig om någonting är väldigt fel.
Jag förstår att någon som inte har tillstymmelse till bröst kan få hjälp med detta och jag kan till viss del köpa att man opererar människor för fetma då det samhällsekonomiskt blir billigare än att opererar knän och höfter.
Lil Wayne.

För mig är dock allt detta ytligt.
Ytlig är det värsta ord jag kan tänka mig att någon skulle beskriva mig med.
Jag vill inte vara ytlig.
Jag vill vara jordnära och mänsklig.
Någon som blir ihågkommen för just det och inget annat.
Min bild och andras behöver ju såklart inte hålla ihop för det.

Hudblekningsmedel.
Efterfrågan på detta har gått upp och för mig blir det ett frågetecken.
Bleka sin hud?
Varför?
Det finaste som finns är en solbränd hy eller en snygg färg som Lil Wayne.
Jag älskar solen och även om jag undviker att sola ständigt så vill jag inte vara kritvit efter en sommar. Det hade ju varit en katastrof!

Mina tankar går till 17-1800-tal där fina människor var vita.
Människor med pengar var vita och arbetarna var solbrända.
Är vi på väg dit igen?

Botox, fillers och silikon.
Joddla med Siv har gjort bra låtar om detta och ibland undrar jag vad det är för fel på att bara vara som man är. Lång, smal, kort, tjock, krullig eller rakhårig.
Spelar det verkligen någon roll i slutändan?

För mig gör det inte det och är det nya modet att vara vit, blek och perfekt,
så är jag stolt över att vara en arbetare som är fruktansvärt omodern och skamfilad.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/efterfragan-pa-hudblekningsmedel-okar