lördag 22 september 2018

Märkligt..

Man men blir kvinna.
Könskorrigering är inget för mig men jag har inget emot dem som gör det.
Så länge personen i fråga vill det och mår bra av det så ser jag inga hinder.
Tills nu.
Och då handlar det egentligen inte om en könskorrigering.
Det handlar om brott och straff.
svt.se

Han blev dömd till fjorton års fängelse för mord och styckning av kvinnan han mördade.
Straffet sänktes till tio år.
Hon/han har alltså suttit inlåst i flera år redan.
Hur i hela världen kan man då ha kunnat göra en korrigering?

För mig ska det finnas rättigheter och skyldigheter i vårt land.
Självklart ska du få hjälp om du sitter inlåst och blir drabbad av en sjukdom men för mig går gränsen här. Hon/han har alltså fått permission från sitt straff för att göra detta.
Känns inte Sveriges lag väldigt mesig då!?

"Hej!
Jag är inlåst för mord och skändning av kroppen men jag skulle vilja söka vård och byta kön under tiden som jag nu ändå sitter inlåst".
Detta är en process som är lång och mödosam för dem som gör det och enligt mig så ska personen i fråga självklart få göra det, men jag anser inte att det ska skötas genom permissioner från fängelset där hon/han har placerat sig själv!
Det måste väl finnas någon laglydig medborgare som kan få ta den tiden och den platsen för att få hjälp istället!?

För mig är detta ett bevis på svensk slapphet.
Inte nog med det så blir nu den stora frågan att denne mördare ska få byta fängelse till ett kvinnofängelse. Tänk vilket i-landsproblem.
I andra länder svälter människor ihjäl.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/domdes-for-styckmordet-i-boden-korrigerar-sitt-kon-i-fangelse