onsdag 5 september 2018

När fel var rätt.

De fälldes.
De bedömdes skyldiga för sin felaktiga och kränkande rapportering.
Metoo blev en häxjakt utan dess like.
svt.se

För mig är det helt meningslöst med alla märkliga ord som kommer.
Märkliga och märkliga.
Orden har funnits länge men betydelsen har förändrats.
Jag vägrar att "kidnappas" av någon vänsterhängd media som inte anser att människor kan tänka själv.

Feminist - javisst!
Fy den som säger emot.. feminism är det bästa som finns.
Men ordet blandas ihop med jämställdhet som alltid har funnits.
Feminism kan betyda väldigt mycket beroende på vilken gren inom denna era man bejakar sig till.
Jag godkänner inte någon av dem. Jag anser mig vara för jämställdhet men jag skulle aldrig kalla mig för feminist. Det är för mig ett oerhört negativt laddat ord som tyder på att människor kallar sig för saker utan att egentligen känna till innebörden av det.
Ordet rasism är ett annat sådant som har missbrukats aktivt de sista åren.
Nej. Man är inte rasist för att man anser att alla människor, oavsett födelseort/land, ska ha samma skyldigheter. Det kallas för rättvisa.

Metoo.
Höjden av allt idiotiskt.
Jag kritiserade det från dag ett och gör fortfarande.
Man kan inte döma människor utan en rättegång men i Sverige blev media bödeln.
Media tog på sig "godhetsrocken" och bestämde vilka som skulle utsättas för en offentlig hängning.
När jag sa emot förstod jag inte.
Tydligen förstod inte Granskningsnämnden heller det.
NU, när media redan förstört livet för så många människor.

Tänk när kampen kommer för att stå upp för sig själv!
Att stå upp för det man förtjänar och det man förstår.
När man backar när man inser att det skadar andra.
Ryggraden saknas hos många och media framför allt.
Ett scoop är viktigare än människors liv.

Metoo var och är trams.

https://www.svt.se/kultur/svt-sr-och-tv4-falls-for-rapportering