måndag 3 september 2018

Rätten att få vara olika!?

Så fruktansvärt slappt och mesigt.
Hur kan man vara så billig att man väljer bort sin egen ryggrad?

Jag vet inte vem Lana Del Rey är.
Jag lyssnar främst på svensk musik, R´n`B och hiphop vilket ställer till det en hel del för mig när det kommer till nya artister. Jag har verkligen ingen aning.
Jag vet dock att hon backar för att människor kritiserat henne då hon bestämde sig för att hon skulle medverka i en konsert. I Israel.
Jag avskyr människor som inte kan stå upp för det som faktiskt är rätt.
svt.se

Palestina.
Jag har varken något emot deras land eller deras befolkning men jag vet hur olika media rapporterar om vad som händer.
Slängs det tio bomber mot Israel och de kastar en tillbaka så säger svensk media att Israel har attackerat. BBC och CNN säger tvärtom. Säg att sanningen då ligger någonstans i mitten.
Hade någon ställt in en konsert i Palestina för att omvärlden tyckte det var kränkande?
Jag skulle inte tro det.
Palestina är nämligen hela den röda världens skötebarn.

Jag fick till mig nu i veckan att många av de människor som säger att de är från Syrien i själva verket är från Palestina. Den självklara frågan blir då varför de inte sökt uppehållstillstånd där.
En av de bidragande orsakerna var att det ingår en militärutbildning, en "Lumpen", när man blir medborgare. I Sverige behövdes ingenting.
Självklart kan man inte dra alla över en kam men för mig är detta talande och rätt logiskt.
I Sverige har vi inga krav.
I Sverige mesar vi bara runt och tycker synd om alla.

Tänk att det krigas fortfarande.
De har hållit på sedan 1948 och det är helt absurt att tänka att anledningen till bråket är något som ingen idag längre minns. Ingen av dem lever längre men ändå hatar man.
Palestinierna har inskrivet i sina papper att de inte tänker ge sig förrän varenda israel är utrotad. Dessa ömkar Sverige.
Vad är det för fel!?
Hur kan man hata människor man inte känner?
Hur kan man bete sig så fruktansvärt illa mot individer som inte har någon del i att det är som det är?
Det är för mig totalt obegripligt.

Jag hoppas varenda artist som blir tillfrågad sluter upp.
Israel ska behandlas som vilket annat land som helst.
Självklart ska de få ha sin konsert med olika artister.

https://www.svt.se/kultur/musik/lana-del-rey-staller-in-israelkonsert-efter-kritik