lördag 29 september 2018

En match till verkligheten.

Sexövergrepp med en vän, nära på våldtäkt och ett hånskratt till.
Så beskriver kvinnan den nominerade domaren till USAs högsta domstol.
Allt ska ha skett på en fest.
En gymnasiefest.
1982.
svt.se

Därmed är det stopp för mig.
Det är fullt möjligt att han har gjort detta men om man inte kommer på att man ska anmäla det förrän 2018 så bör någon snällt berätta för kvinnan att det är för sent. Tåget har liksom redan gått.
Brett Kavanaugh kan omöjligt dömas för detta.
Det är bara tramsigt att ta upp det just nu och det är just det jag ska skriva om.

Varför tas detta upp just nu?
Jag förstår att människor kommer in på teorier om förutbestämda saker när detta är agerandet som syns. Kavanaugh är inget nytt namn.
Till saken hör att jag, inte personligt då jag inte känner honom, vet vem han är sedan innan då han är den potentiella risken för att ta bort rätten till abort igen.
En av mina viktigaste frågor där min åsikt går tvärtemot hans.

En kvinna sitter uppgiven och berättar om den där festen 1982.
Det är 36 år sedan den var.
Sedan dess har Kavanaugh suttit som jurist och jagat Clinton i Lewinskyaffären. Han har suttit under Bush och är allt annat än en nybörjare i dessa kretsar.
Varför i hela världen anmäls han just nu?

Min uppfattning är klar.
Detta avslöjas nu för att föra Trump i dålig dager.
Rent krasst bryr jag mig inte för jag hade inte röstat på Trump, inte Clinton heller, men jag ser en fara i när media och människor runt dem hellre sänker människor på ett personligt plan än ett politiskt. När de nu inte kan komma åt Trump på det sätt de vill, utsätter de alla i hans närhet för en jakt.
Fult tycker jag.
Trump vann och blev president.
Bara förstå det och fokusera nyheterna mot något annat.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utskott-i-usa-s-senat-rostar-om-kavanaughs-utnamning-till-hd
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ford-fragades-ut-om-sexanklagelser-mot-nominerad-hd-domare
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/vem-ar-brett-kavanaugh