lördag 8 september 2018

På dödligt allvar.

Vad är ett liv värt?
När du plötsligt omvärderar; är du viktigast, din familj eller dina åsikter?
För mig går barnen före allting.
Familjen är det viktiga.
nyheter24.se

Jimmie Åkesson och Louise Erixon.
Två enligt mig helt fantastiska människor som står upp för det de tycker.
Två alltid lika trevliga och öppna människor som bjuder på sig själv.
Som inte bryr sig om att stora delar av Sverige driver någon form av hatkampanj mot dem.
Två helt vanliga Sölvesborgare med politik som arbete och intresse.
Tänk att ha en tanke och driva den så långt att partiet är ett av Sveriges största!
Vi delar inte alla åsikter och det respekteras.
Jag har aldrig hört ett ont ord om det för vi är överens om att vi inte alltid är överens men sen stoppar det där. Vi kan prata om andra saker.

Gårdagen blev väldigt märklig.
Mina vänners barn blir dödshotat och vanlig svensk Public Service nämner inte det.
Det är inte så viktigt att det är värt en artikel.
Inte ett ljud.
Varför?
Kan någon se att någon annan partiledare fått ett hotbrev från IS där sonen ska få halsen avskuren utan att det blir en artikel om det i riksmedia!?
I förrgår skrev jag om att forskare påstår att människor på landet inte är lika smarta för de har låg utbildningen och det skulle därför också vara anledningen till att man inte litade på just Public Service.
Hej Public Service!
Detta var ett streck till under att jag inte litar på er.

Tänk att leva ett liv och behöva vara rädd.
Rädd för att någon ska ta sig in i ditt hem.
När du blir trakasserad så säger grannfolket att de också blir det och att det är löjligt att överdriva. Inget illa ment mot grannfolket men jag gissar på att en tiondel av vad som händer "läcker ut".
Kanske hela grannskapet har fått hot om att deras barn ska få halsen avskuren om de som föräldrar inte ändrar åsikter?

Detta val har tyvärr oerhört mycket hat flödat.
Människor har inte förstått att man ska heja, inte bua.
Jag lär mina barn det och berättar det för eleverna jag undervisar.
Heja alltid, bua inte. Var hellre tyst.
Trots det så flödar alla sociala medier över av brev och texter om hur förfärligt Sverige kommer bli med SD i toppen. Alla har glömt F!, vänstern, NSF och andra partier på extremkanterna men det är ok. Varför inte beskriva hur bra Sverige kommer bli med det parti de valt i toppen istället?
Sprid glädje och positiva vibbar, inte hat och hot.

Jag som är aktiv Moderat skulle inte ens pracka på folk att rösta på mitt parti för jag antar att de med sitt röstberättigande kan ta ansvar för vad de själv gör. De kan tänka själv utan snyfthistorier om Tyskland på trettiotalet.
Jag skulle ju kunna skriva löpmeter om socialdemokraterna och deras tvångssteriliseringar, men jag väljer hellre att berätta vad jag vill nu och framåt.
Jag skulle kunna hyckla, förminska och trycka ner människor som inte delar mina åsikter men varför?
Kommentera hur de ser ut eller inte ser ut, men varför?
Blir jag en bättre människa av att trycka ner dem som inte tycker som jag?

Jag tycker det är förfärligt att människor som står upp för sina åsikter ska få sina familjer hotade. Det måste vara det värsta hot man kan få, att ens barn ska skadas om man inte backar från sin åsikt.
Jag tycker det är tufft att de orkar fortsätta.
Jag vet att jag med all sannolikhet hade tänkt över mitt livsval mer än en gång extra efter detta.

Jag hoppas att de kommer ta dem som har skrivit det hemska brevet och att Sverige i framtiden ska slippa sådant här. Vi är en demokrati!
Jag delar kanske inte din åsikt, men jag är beredd att gå väldigt långt för din rätt att uttrycka den.
Vem som helst kan bli politiker så detta kunde gällt vem som helst av er.
Vi ska vara glada att vi inte alla röstar på samma parti för då hade landet stått stilla.
För som jag brukar skriva;
Skogen hade varit väldigt tråkig om det bara fanns en sorts fågel som sjöng där.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sapo-utreder-hot-mot-akesson-och-hans-son/