torsdag 20 september 2018

Dags att växa upp!

Jag går härmed tillsammans med mina skånska kollegor.
Jag anser att att Moderaterna i Stockholm ska börja samtala med SD.
För mig är det en självklarhet i en demokrati.
En självklarhet att man gör som man lär sina barn och behandlar alla människor likadant.
Hade mina barn kommit hem från skolan och berättat för mig att vissa andra barn inte ville prata med just dem för att de inte tänker riktigt likadant alltid så hade jag blivit väldigt arg.
svt.se

De sista dagarna har jag fått flera samtal och den absolut vanligaste frågan är:
Ska du/ni samarbeta med Sverigedemokraterna.
Jag svarar likadant alltid.
Vi ska prata med alla, behandla alla lika och utgå från att samarbeta med dem där vi kan få igenom mest av den politik vi själv har.
Om det sedan innebär ett samarbete med vänsterpartiet eller Sverigedemokraterna, det spelar mig ingen roll. Jag kommer dock konsekvent vägra behandla människor utefter vilket parti de förespråkar.

Många pratar om en hemsk bakgrund och en brun sörja.
Hej alla och välkomna till år 2018!
Sverigedemokraterna har varit en del av "etablissemanget" i Sölvesborg sedan nittiotalet.
Den totala skräck som många har för detta parti i de större regionerna är för mig väldigt märkliga. Det rör sig nämligen om en total beröringsskräck.
Som om människor som röstar eller står för Sverigedemokraternas politik borde bemötas med ett korstecken och vitlök.

Jag kan hälsa alla att det inte är så.
De är människor precis som alla andra och nu ska ni få höra min sanning:
Jag bryr mig faktiskt inte om vad människor gjorde på nittiotalet.
Sverigedemokraterna har genom Åkesson funnits med aktivt i Sölvesborgs kommunpolitik sedan 1998. På tjugo år händer det mycket.

Den som kan sin historia vet att skuldbeläggande och brist på framtidstro bara binder ris på ryggen. Det finns en bok som heter Svart hund.
Den handlar om den stora svarta hunden som blir större för varje person som ser den.
Alla är jätterädda!
Plötsligt kommer ett litet barn och leker med den och till slut visar det sig att det bara är en liten hundvalp. Ungefär så tänker jag.

Jag träffar många av dem som är Sverigedemokrater och jag har inga problem alls med dem.
Inte med vänsterpartisterna eller socialdemokraterna heller.
Jag anser att jag är större än mitt parti och jag tänker att det är alla andra med.
Alla kan inte dömas för enskilda individers beteende och jag tycker inte att SDs politik förr ska spela någon roll. Ska den spela roll ska vi även börja hänga ut partiet som tvångssteriliserade människor som inte ansågs vara tillräckligt bra. Det idag alltid lika (s)olidariska partiet.
Jag vill inte bli dömd för vem jag var förr!

Riksplan!
Vakna nu upp och ta er i kragen.
Den beröringsskräck ni känner handlar om medias tolkning av vad ni gör och media ska inte bestämma i detta landet. Det ska de personer som blivit förtroendevalda av folket göra.
Nästan var femte person i Sverige vill se SD i en bestämmandeposition.
Var nu då de vuxna i rummet och behandla alla väljare på samma sätt.
Var så demokratiska som vi säger att vi ska vara.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-m-politiker-vill-ta-makten-med-hjalp-av-sd
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jonas-sjostedt-det-ar-inte-ulf-kristersson-som-bestammer-vad-vansterpartiet-tycker