måndag 10 september 2018

Vi vann!

Självklart vann vi.
För så måste det väl fungera?
Att den med mest förtroende får förtroendet att leda landet?
svt.se

Jag vet i skrivande stund inte vilka som vann men jag tänker likadant oavsett.
Tyvärr är det inte alltid så självklart och detta är oerhört svårt att förklara.

Mina elever hade en omröstning om den bästa kakan förra veckan.
Kladdkakan vann överlägset och för dem vann verkligen den kakan.
Att då försöka förklara för dem att i verkligheten sen ser det ut som så att vi lärare tycker att kanelbullar är godare och då kan vi bestämma att den vinner.
Vi behöver inte hålla på den som blev störst.
Detta gäller både på riksplan som kommunal och landsting.
Rätt sjukt egentligen då kryssen borde vara de som räknas.

Många dagars förhandlingar lär komma men jag kan stoltsera med att i en tid då mitt parti minskat överallt i min kommun, så har de ökat i mitt område.
Lite, men ändå.
Sverigedemokraterna är stora och socialdemokraterna tappar stort...
Glädjande så åker miljöpartiet ut.
Det är nog få som gråter över kraven på högre bränslepriser och färre flygresor för alla utom miljöpartisterna själv.

Jorden snurrar vidare.
Jag är samma person idag som igår och jag hoppas på att demokratin ska segra till slut.
Folkets demokrati.

Många pustar över Sverigedemokraternas framgångar men jag ser inte problemet.
För mig har det alltid varit en självklarhet att prata med alla.
Ingen döms ohörd.
Det skönaste med att det nu är den tionde september är att jag inte längre behöver jaga runt med allt. Valet är äntligen över och nu förväntar jag mig att regeringsbyggarna lyssnar på vad folket tydligt har visat.

ALLA ska få vara med.

https://www.svt.se/nyheter/val2018/sverige-gar-till-val-2018