tisdag 25 september 2018

Mot avgrunden.

En total katastrof.
Så skulle jag beskriva det som skedde igår och jag tycker det är pinsamt att mitt parti inte stod upp för gängse regler. Att man inte alltid kan lita på andra företrädare, det vet vi sedan innan men jag trodde att kanske, KANSKE, hade människor börjat leva som de lär.
Behandla alla människor lika.
svt.se

Lotta Johnsson Fornarve.
Cirka åtta av hundra personer tyckte att vänstern hade rätt politik.
Samtliga gissningsvis arbetslösa eller missnöjda med sitt jobb.
Sverige har nu en kommunist sittande vi makten och det gör mig rädd.

Jag tänker ställa två partier mot varandra med den uppfattning jag har om dem.
På personnivå har jag inga bekymmer med några.
Rötägg finns det överallt men jag tycker om både vänsterpartisterna och Sverigedemokraterna i min hemkommun. Absolut inga problem alls med några av dem utan snarare tvärtom.
Politiskt ligger jag definitivt närmre SD än vänstern.
Sverigedemokraterna plockar systematiskt bort människor med en för extrem uppfattning.
Tvingar den som vill bli medlem att lämna diverse utdrag för att se till att slippa rötäggen.
Vänstern gör tvärtom.

Kvinnan som nu är andre vice talman har kallat sig för kommunist.
Hon har varit med sedan sjuttiotalet när de inte ens försökte tysta att de var kommunister.
De hyllade istället diktaturerna som fanns.
100 miljoner människor beräknas kommunismen ha mördat.
Betydligt fler än nazismen.
Sverigedemokraterna har tagit avstånd och rensar ständigt bort den som inte sköter sig.
Hur kan mitt parti och övriga i riksdagen föredra en kommunist?

Nu har vi en andre vice talman som gick med i sitt parti när de hyllade DDR och var kommunister. Hon satt med när de ändrade partiprogrammet på åttiotalet och hon är kvar än.
Vem ska man då ha mest förtroende för?
Kvinnan som sedan femtio år varit en del i ett kommunistparti eller någon som, visserligen har åsikter, men som genom sitt parti tar avstånd från alla som uttrycker just extrema åsikter?

Fornarve står för att kapitalismen är ett grymt samhällssystem som skapar fattigdom.
Hon har varit med och hyllat Kuba och Venezuela.
Hon vill att staten ska styra allt för eget ägande är en katastrof.
Småföretagare ska arbeta för staten.

Nu har regeringen valt en andre vice talman som hyllar Lenin, Engels och Marxs.
Grattis.
Min tro på demokratin fick ännu en törn och min uppfattning är att detta kommer synas nästa val.
Vi har passivt låtit en kommunist ta plats.
För hellre det passiva stödet än att krasst följa praxis och låta det tredje största partiets företrädare få den platsen. Demokratin är åsidosatt och det är en katastrof.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jimmie-akesson-sd-de-slapper-fram-en-kommunist-som-andre-vice-talman
https://snd.gu.se/sv/vivill/party/v/program/1987