torsdag 13 september 2018

Sandlådenivå.

Jag är så trött, på alla djupingar jag mött..
Eller tvärtom.
De flesta verkar fungera tvärtom.
Vad är det för fel på att behandla alla människor lika?

Om vi skulle ta bort alla partibeteckningar och mötas utan några förutfattade meningar och tankar. Vara som barn vilka ofta ser allt betydligt enklare än vad vuxna gör.
Är det då några bekymmer mellan partierna?
Jag vet att jag inte har några som helst bekymmer med Sverigedemokraterna och jag har aldrig haft det. Jag har inte stött på en enda otrevlig trots att jag ständigt stöter på dem.
Jag har faktiskt aldrig stött på någon otrevlig vänsterpartist heller.

Jag har blivit mordhotad av en tjej från vänsterkanten men hon stod längre ut. Hon lovade att sätta en kula i pannan på mig så fort hon gjort revolution i Sverige. Mitt skratt när hon sa det gjorde att hon gick. Detta är många år sedan.
Jag har blivit hotad flertalet gånger av en allianskollega.
Jag har blivit mordhotad av en politisk obunden.
Sverigedemokraterna har jag aldrig haft problem med.
De absolut flesta människor där ute är vanliga människor som inte bryr sig.

I mitt flöde finns det absolut mesta hatet runt de människor som vägrar prata med SD.
De skylls på hur Jimmie var som ung, vilka han umgicks med, vart de står nu och hur hemska de är. Fraser ur partiprogrammen tas i sällsynta fall upp.
Man kan välja att läsa bibeln som fan gör.
Ett gammalt ordspråk.

När jag var ung fanns det ett nazistgäng här där jag bor.
Jag var i tonåren och visste vilka de var och de hade gemensamt att de var rätt tragiska enligt mig. Inte tragiska så, men de hade kanske inte alltid haft det så roligt i sin uppväxt och jag tyckte mest synd om dem. Alla utom en har rett upp sig idag så det blev folk av dem med.
Skulle jag ha en åsikt om dem?
Döma dem för vad de tyckte?
Det gjorde jag inte då och gör inte nu.
Det är inte min sak att döma dem men jag är helt säker på att partiledaren inte var med i det gänget oavsett vad media påstår. Den som påstår det ljuger.

Man säger saker om deras åsikter.
Varför maler ingen om tvång(s)steriliseringarna?
Vänsterkopplingarna med kommunismen och Tyskland(öst)/Ryssland?
Varför är det bara en sidas sörja man väljer att mala?

Jag är trött på att människor inte istället väljer att göra tvärtom.
Se det positiva!
Berätta vad ni själv skulle rösta på och varför.
Berätta om fördelarna, anledningarna och känslorna.
Berätta varför tvångssteriliseringar, godkännande av barnäktenskap och förföljelse och avlyssning är ok. Visa er sida av världen istället för att berätta alla andras nackdelar.
Det är bara trist att läsa om det.

Jag hatar inte.
Jag kan prata med alla som är sakliga och den unga vänsterpartist vi har i kommunen nu är hur trevlig som helst. Jag har stött på honom sedan mina tonår.
Killen från SSU har jag haft i skolan för många år sedan och han är trevlig han med.
Vi måste se bortom personen och se oss själv när vi väljer hur vi ska framställa oss.
Jag älskar hela världen tills varje enskild individ visat sig inte vara värdig det.
Och då gäller det den personen och inte alla andra.

Det finns tillräckligt med människor som beter sig som om de sitter i en sandlåda så det behöver inte jag göra. Stockholm, gör inte om DÖ för det innebär slutet för partiet.
Visa er mänskliga och ta upp en diskussion, visa att ni står för alla människors lika värde.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-kommer-inte-bli-stodparti-at-alliansen